پاکسازی دریاچه«نئور»از گونه مهاجم کاراس
پاکسازی دریاچه«نئور»از گونه مهاجم کاراس
مدیر سازمان حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: دریاچه نئور از گونه مهاجم کاراس پاکسازی می شود.

به گزارش آذرسلام به نقل از مهر، حسن قاسم‌پور ظهر جمعه در بازدید از دریاچه نئور اظهار کرد: برای پاکسازی نئور از گونه مهاجم کاراس از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۶ هزار متر تورریزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نقشه راه احیای تالاب نئور با تاکید برای کنترل گونه مهاجم کاراس تهیه شد، گفت: اقدامات اداره کل برای صیانت از تالاب نئور در چهارچوب این نقشه راه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: نمونه‌برداری و آنالیز پارامترهای تالاب نئور به صورت فصلی حاکی از روند وضعیت نسبتاً خوب آن در مقایسه با سال قبل است و با توجه به رشد گیاهان مهاجم آبزی تالاب، برداشت گیاهان مهاجم تالاب در مرداد و شهریورماه با استفاده از تجهیزات و دروگر مکانیکی در دستور کار سازمان قرار دارد.

قاسم‌پور ادامه داد: اجرای فراخوان و واگذاری صید و پاکسازی گونه مهاجم ماهی کاراس از تالاب از دیگر برنامه‌های این سازمان است که علاوه بر این مدیریت چرا و کنترل دامداری در حوضه اطراف و حریم تالاب و مدیریت حوضه آبریز و اجرای برنامه کنترلی تمامی مواد مغذی و رسوبی ورودی به تالاب همچنان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پاکسازی ضایعات گیاهان ناشی از یخبندان زمستان سال گذشته در فروردین ماه سال جاری انجام شده است که این اقدام همه ساله بعد از پایان فصل سرما ضایعات گیاهان ناشی از یخبندان زمستانی توسط کارکنان پاکسازی می شود.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : مهر