موضع مجلس آذربایجان قبال آمریکا ستودنیست
موضع مجلس آذربایجان قبال آمریکا ستودنیست
امام جمعه اردبیل اقدام مجلس جمهوری آذربایجان در قبال اسراییل و آمریکا را ستود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر اظعار داشت: که در مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد اظهار داشت: تن دادن اسرائیل  به تبادل اسرا و آتش بس گواه این است که رژیم صهیونیست حماس را به رسمیت شناخته و پیروزی همیشه با سلاح‌ نیست.

آیت الله عاملی افزود: رژیم صهیونیستی به مدارس یونسکو، اونروا، بیمارستان‌ها، پزشکان، آمبولانس‌ها و غیره حمله کرد ولی شهادت قریب به ۱۵ هزار فلسطینی باعث شعله‌ور شدن انتقام خواهد شد.

وی گفت: گروههای مبارز را ایران درست نکرده است بلکه اگر به لبنان هم حمله نمی‌کرد حزب‌الله درست نمی‌شد!؟.

اوتاکید کرد: رژیم صهیونیستی هیچ وقت امنیت نخواهد داشت و راهی جز بازگشت به جایی که آمدند ندارند.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس از یک اردوگاه پناهجویان به دنیا آمده و پناه جویان امروز فردا هنیه های دیگری خواهند بود.

عاملی افزود: در گذشته دادگاه بین‌المللی تصمیم به بررسی جنایات رژیم صهیونیستی کرد ولی آمریکا تمام قضات آن دادگاه را تحریم کرد.

در ادامه این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص موضع دولت آلمان تصریح کرد: دولت آلمان از صهیونیست‌ها صهیونیست‌تر شده و به شدت با آتش بس مخالفت کرده زیرا از آن روزی می ترسد که یهودی های مهاجرت کرده دوباره به آنجا برگردند.دولت آلمان از زمان جنگ جهانی خسارت گزاف به رژیم صهیونیستی به خاطر کشتار توسط هیتلر در حق یهودی‌ها پرداخت می‌کند تا دور از آلمان استقلال و ماندگار شوند؟!.

رهبر انقلاب فرمودند: دولت‌های اسلامی باید باقطع انرژی و کالا حداقل برای یک مدت محدود رابطه سیاسی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

 

در بخش دیگری از خطبه ها عاملی با قدردانی از مجلس آذربایجان گفت: از پارلمان آذربایجان که طبق بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئولیت اصلی شعله ور شدن درگیری  رژیم صهیونیستی و فلسطین بر عهده آمریکاست در این بیانیه به شمه‌ای از ظلم‌های آمریکا و طغیان‌های این کشور تصریح شده و این حرکت بی‌سابقه و جای تحسین است

 

آیت‌الله عاملی افزود: در روز جهانی کودک رژیم صهیونیستی در همان روز جان صدها کودک را گرفت اما نه آمریکا،اروپا و نه متصدی حقوق کودک در سازمان ملل و نه کسانی که جایزه نوبل را از دست آنها گرفتند حرفی نزدند!؟.

انتهای خبر/

 

  • نویسنده : سیدمهدی قدیرزاده
  • منبع خبر : تولیدی