شهروندان از سفر‌های غیرضرور خودداری کنند
شهروندان از سفر‌های غیرضرور خودداری کنند
داره کل هواشناسی اردبیل ضمن اعلام هشدار نارنجی و زرد، از احتمال کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر استان خبر داد و به شهروندان توصیه کرد از سفر‌های غیرضرور در مدت فعالیت سامانه بارشی خودداری کنند.

به گزارش آذرسلام، اداره کل هواشناسی اردبیل ضمن اعلام هشدار نارنجی و زرد، از احتمال کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر استان خبر داد و به شهروندان توصیه کرد از سفر‌های غیرضرور در مدت فعالیت سامانه بارشی خودداری کنند.

اداره کل هواشناسی در اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه بارشی و سرد در این استان از عصر امروز تا ظهر روز یکشنبه در این استان خبر داد و اعلام کرد: در مدت فعالیت این سامانه شهروندان بویژه در شهر‌های نیر، سعرنی، کوثر و خلخال شاهد بارش برف، کولا و، مه گرفتگی خواهند بود.
بر این اساس آسمان استان نیمه ابری تا ابری، مه آلود، توام با وزش باد شرقی، کاهش محسوس دمای هوا و بارش برف همراه با کولاک برف (در نوار شمالی استان بارش خفیف باران) پیش بینی می‌شود. اوج فعالیت این سامانه بارشی روز شنبه (۲۸ بهمن) در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.
در این اطلاعیه رخداد‌هایی همچون اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای، یخ‌زدگی و لغرندگی مسیر‌های مواصلاتی شهری و برون شهری، کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر استان و بسته شدن راه‌های روستایی و جاده‌های فرعی پیش بینی شده است.
اتخاذ تمهیدات لازم جهت برف روبی، نمک پاشی و محلول پاشی معابر، پرهیز از سفر‌های غیرضرور و تجهیز خودرو به وسایل زمستانی بویژه زنجیر چرخ و آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمت رسان از توصیه‌های هواشناسی اردبیل به دستگاه‌های ذیربط است.
این اداره کل همچنین با تاکید بر لزوم آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه‌های برفگیر، به شهروندان توصیه کرده است از هرگونه فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
در اطلاعیه هواشناسی استان اردبیل بر لزم رعایت توصیه‌های ایمنی در هشدار هواشناسی شماره ۷۵ و ۷۶ (به ترتیب سطح زرد و نارنجی) و هشدار کشاورزی شماره ۱۱ (سطح زرد) هواشناسی استان اردبیل تاکید شده است.
با خروج این سامانه بارشی از میزان ابرناکی اندکی کاسته می‌شود و به تدریج بر دمای هوا افزوده خواهد شد، اما رخداد بارش‌های پراکنده در نواحی مرکزی و جنوبی دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای خبر/