قدردانی امام جمعه موقت تهران از عملکرد دستگاه قضائی اردبیل
قدردانی امام جمعه موقت تهران از عملکرد دستگاه قضائی اردبیل
امام جمعه موقت تهران با قدردانی از مجموعه قضائی اردبیل گفت: تصمیمات صحیح و درست در سیستم قضایی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند منجر به تسری آزادی‌های مشروع و قانونی و نیز حفظ حقوق عامه مردم شود.

به گزارش آذرسلام، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد که در جلسه شورای قضایی استان اردبیل حضور یافته بود، با گرامیداشت سالروز بازگشت آزداگان سرافراز به میهن اسلامی و نیز برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل، از مجموعه اقدامات و عملکرد تشکیلات قضایی استان به جهت ارایه خدمات مطلوب به مردم قدردانی کرد.

سپس وی با اشاره به شیوه‌های حکمرانی خاطرنشان کرد: حکمرانی مفهوم گسترده ای است که شامل حوزه‌های، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و غیره است که در این بین یکی از مهمترین مولفه‌های حکمرانی قضا و قضاوت است و تامین عدالت و امنیت به عنوان بخش بسیار مهم آن، رسالت این مجموعه را بسیار سنگین کرده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: همانطور که امروز در زمینه دفاعی در دنیا دارای قدرت بسیار بالای بازدارندگی هستیم و توانسته ایم برای کشور و سایرملل مسلمان امنیت ایجاد کنیم، باید این قدرت و افتخار در تمامی حوزه ها و به ویژه در حوزه قضایی نیز نمود پیدا کند و بتوانیم در این حوزه نیز پیامی برای دنیا داشته باشیم.

وی افزود: هر چند علل تشکیل بسیاری از پرونده‌ها عملا خارج از کنترل و اراده دستگاه قضایی است، ولی تصمیمات صحیح و درست در سیستم قضایی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند منجر به تسری آزادی‌های مشروع و قانونی و نیز حفظ حقوق عامه مردم شود.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد همچنین گفت: عملکرد قابل قبول دستگاه قضایی استان در پیشگیری از وقوع جرائم که متاثر از رفتار، تصمیمات و ارتباط معقول و منطقی با سایر دستگاه‌هاست و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان می‌تواند الگوی خوبی برای سایر استان‌ها باشد.

وی همچنین با اشاره به وجود نگاه نو و تحول آفرین در قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در سایه تلاش‌های صورت گرفته مانند الکترونیکی کردن امور و اقدامات قابل تحسین در امر تامین امنیت و عدالت در جامعه و احقاق حقوق عامه و دفاع از حقوق بیت المال شاهد افزایش اعتماد عمومی و سطح رضایتمندی مردم هستیم.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو ضمن گرامیداشت ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: علیرغم کمبود نیروی انسانی اعم از قاضی و کارمند، در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار پرونده در دادگستری استان رسیدگی شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۳۰ هزار پرونده در توسعه حل اختلاف استان رسیدگی شده که نزدیک به ۴۵ درصد از آن با مصالحه مختومه شده است.

حجت الاسلام کثیرلو در ادامه با ذکر خاطراتی از مرحوم حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی و سرلشکر خلبان لشکری، برگزاری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل را رویدادی ارزشمند و پرخیر و برکت برای استان اردبیل دانست.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/