قدردانی امام جمعه اردبیل از توجه و اهتمام دولت به سیل زدگان
قدردانی امام جمعه اردبیل از توجه و اهتمام دولت به سیل زدگان
امام جمعه اردبیل گفت: از آقای رئیس‌ جمهور قلباً تشکر می‌کنم که به حادثه سیل بی‌توجه نماندند بلکه بعد از خطبه اخیر از طریق معاون اول همدردی کرده و ۱۰۰ ‌میلیارد تومان به سیل‌زدگان اختصاص دادند. در دولت‌های سابق این اهتمام وجود نداشت.

به گزارش آذرسلام به نقل از تسنیم،  آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تقدیر از حمایت های دولت از استان اردبیل در حادثه سیل اخیر اظهار داشت: از آقای رئیس‌ جمهور قلباً تشکر می‌کنم که به حادثه سیل بی‌توجه نماندند بلکه بعد از خطبه اخیر از طریق معاون اول همدردی کرده و ۱۰۰ ‌میلیارد تومان به سیل‌زدگان اختصاص دادند. در دولت‌های سابق این اهتمام وجود نداشت بعد از این خطبه یک نفر از کشور آذربایجان با من تماس گرفت و گفت عجب سیستم خوبی است که اجازه دارید درد مردم را در خطبه‌ها بگویید و به خطبه‌ها اثر داده می‌شود ما در آذربایجان خیال می‌کردیم در این خطبه‌ها صرفاً سخنانی گفته می‌شود و به آن اعتنا نمی‌شود الان می‌بینیم دولت به مطالب مردم که در خطبه ها مطرح می‌شود احترام می‌گذارند.

وی با اشاره به برخی از دستاوردهای دولت خاطر نشان کرد: یکی از موفقیت‌های دولت فعلی این است که در پی مذاکرات پشت پرده با اروپایی‌ها و مذاکرات غیر‌مباشر با آمریکایی‌ها آنها را متقاعد ساخت که حمایت آنها از سازمان مخوف و تروریستی منافقین اشتباه و مانع از تفاهم بین ایران و آنهاست و مطالبات هسته‌ای آنها با وجود حمایت از منافقین محقق نمی‌شود نتیجه این شد که از یک طرف دولت آلبانی با هزار پلیس ویژه به مقر منافقین حمله کرد و اسم آنها را تروریست نام نهاد و گفت ما به خاطر اغراض انسانی به آنها پناه داده بودیم یعنی الان دیگر در عداد انسان نیستند!

خطیب جمعه اردبیل افزود: با کمال تعجب فرانسه نیز اعلام کرد که دیگر کنفرانس سالانه با منافقین برگزار نخواهد کرد در این کنفرانس جمعی از نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا و کشورهای عربی شرکت می‌کردند و از همه عجیب‌تر اینکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از حمله دولت آلبانی حمایت کرد و گفت سازمان مجاهدین خلق یک سازمان دموکراتیک نیست و نمی‌تواند ملت ایران را نمایندگی کند و ما از اقدامات دولت آلبانی در حمله به مقر منافقین حمایت می‌کنیم! این خائنین این روسیاه آن قدر منفور شده‌اند که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد آمریکا هیچ حمایت و مساعدت مالی یا آموزش نسبت به این سازمان ندارد و ما هیچ ارتباطی با آنها نداریم!

آیت الله عاملی اضافه کرد: این سازمان رو سیاه منفعلانه از سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا خواسته که دولت آلبانی را گوشمالی دهند! این تروریست‌های جهانی به دولت فرانسه جهت تعطیل کردن کنفرانس سالانه آنها حمله کرده و گفت دولت فرانسه تسلیم ایران شده است!  در اینجا توجه به چند نکته لازم است اول اینکه این حمله دولت آلبانی و این رسوایی بزرگ منافقین درست در سال روز اعلان مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی توسط این گروه تروریستی در سال ۱۳۶۰ مصادف شد “فاعتبروا یا اولی الابصار” و مهمتر از آن اینکه در آستانه هفت تیر اتفاق افتاد یعنی روزی که نظام اسلامی بهترین نیروهای خود را با عملیات تروریستی آنها از دست داد.

وی ادامه داد: دوم اینکه اعلان انزجار آمریکا و اروپا از این سازمان تروریستی ملت آنها را با یک سوال بسیار خطرناک مواجه می‌کند و آن اینکه بیش از ۴۰ سال است که شما بودجه ملت آمریکا و ملت‌های اروپایی را به این روسیاهان تاریخ دادید و حالا بدون هیچ نتیجه از آنها تبری می‌جویید پس تکلیف این پول‌ها چه می‌شود؟ چه کسی باید به ملت های شما جواب دهد؟ انگار خداوند درباره این ها فرموده که‌ “إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ لِیَصُدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ فَسَیُنْفِقُونَهَا ثُمَّ تَکُونُ عَلَیْهِمْ حَسْرَهً ثُمَّ یُغْلَبُونَ  وَالَّذِینَ کَفَرُوا إِلَى جَهَنَّمَ یُحْشَرُونَ” (کافران اموالشان را انفاق می‌کنند برای این مقصود که راه خدا را ببندند پس به زودی مالهایشان بر سر این خیال باطل برود و حسرتش بر دل آنها بماند و آن‌گاه مغلوب نیز خواهند شد، و کافران را به سوی جهنم جمعا رهسپار سازند).

امام جمعه اردبیل ادامه داد: مطلب سوم اینکه بعضی از مطلعین در علت چرخش اروپایی‌ها می‌گویند این کشورها بارها و بارها تحت حمله سایبری قرار گرفتند در هر حمله، سازمان منافقین می‌گفت که ایران این کار را انجام می‌دهد اما دروغ همیشه مخفی نمی ماند “والله مخرج ما کنتم تکتمون” در این اواخر سیستم‌های اطلاعاتی اروپا کشف کردند که عامل حمله به اروپایی‌ها خود منافقین بودند و آنها جهت تخریب چهره ایران این خیانت را به اروپایی‌ها می‌کرده‌اند دو سال پیش که همه جا را پر کردند که ایران چند ساعت وارد سیستم مخابراتی آلبانی شده و کل کشور را در اختیار گرفته ‌و حالا معلوم شده آن نیز کار خود این اشقیاء بوده است.

وی به مناسبت هفته قوه قضائیه از شهدای ۷ تیر تجلیل کرد و اظهار داشت: ملت ما در ۷ تیر هزینه سنگینی را برای کشور اسلامی پرداخت کرد ۷۲ تن از مغزهای متفکر انقلاب اسلامی توسط جریان نفاق به فرماندهی آمریکا قتل عام شدند روحانیت معظم بهای خیلی سنگینی در این جریان پرداخت کرد که در راس مرحوم شهید بهشتی بود .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تجلیل از اقدامات قوه قضائیه و تحولاتی و خوبی که اخیراً در آن صورت گرفته است اظهار داشت: مطالبه ما از دستگاه قضائی امنیت به قول مطلق (امنیت جان ، آبرو، ناموس، مال و عدالت) عدالت‌، فصل الخطاب یعنی عدم اطاله روند قضائی ، قطع ریشه سفارشات و رعایت حقوق متهم است حضرت امام فرمودند اگر از طرف من یا دفتر من یا از کسانی که به من مربو‌ط‌اند به دستگاه قضا توصیه آمد به دیوار بزنید امیر المومنین ابوالاسود دیلی را قاضی و سپس او را عزل کرد و در علت آن فرمود تو صدایت را از صدای متهم بالاتر برده بودی!.

وی افزود: در اهمیت امر قضا همین بس که خداوند برکت زمین و آسمان را به عدالت یعنی به قلم قاضی بسته است طبق روایات گاهی با حکم قاضی”یحبس السماء قطرها و تمنع الارض برکاتها ” (یعنی آسمان به باران خود و زمین به برکات خود بخل می ورزد) و گاهی برعکس برکت یک حکم عادلانه از برکت یک سال باران بالاتر است.

آیت الله عاملی با اشاره به آغاز مراسم عزاداری اباعبدالله حسین (ع) تصریح کرد: اردبیل در عزاداری برای امام حسین(ع) یک امتیاز بزرگ دارد و آن این است که عزاداری از شهادت مسلم شروع می‌شود یعنی از ۸ ذی الحجه که امام حسین از مکه به طرف کربلا خارج شد ما نیز در عالم معنی خارج می شویم و به کاروان امام حسین(ع) ملحق می شویم و با حضرت عروج می کنیم متصدی و سردمدار این شروع، محله دروازه یعنی عالی قاپو است قافله عزاداری با عظمت تمام روز سه شنبه چهار و نیم به راه خواهد افتاد‌. روز سه شنبه دسته عزاداری عالی قاپو با شاه بیت زیر به کل آذری‌های جهان اعلان شروع عزاداری خواهد کرد و شایسته است تمام آذری‌های جهان ۸ ذی‌الحجه را مبدا عزاداری خود قرار دهند.

انتهای خبر/