صندلی های خالی را با دانشجویان خارجی پر می کنیم
صندلی های خالی را با دانشجویان خارجی پر می کنیم
چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیل به خالی بودن صندلی پذیرش دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی اشاره و گفت: با پذیرش دانشجویان خارجی این خلأ را جبران می کنیم. 

به گزارش آذرسلام به نقل از تسنیم اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیل گفت: در دانشگاه محقق اردبیلی در یک سال اخیر کارهای مؤثر و امیدآفرینی انجام شده که تنها در حوزه فرهنگی و در یک رکورد جالب توجه سال گذشته یک هزار و ۴۷۰ برنامه فرهنگی و ارزشی برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه محقق اردبیلی در مسابقات مختلف فرهنگی، قرآن و عترت در سطح کشور درخشش داشته به طوری که اخیرا چهار مقام برتر ملی را در حوزه قرآن و عترت دانشجویان این دانشگاه به دست آوردند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به پذیرش دانشجو در مقطع فوق دکترا اشاره کرد و گفت: در این مقطع ۴۱ نفر دانشجو پذیرش شده و مشغول تحصیل هستند.

چمنی در مورد جذب دانشجویان خارجی نیز افزود: ۵۴۰ دانشجوی خارجی در سال‌های گذشته داشتیم که مهرماه امسال ۵۰۰ دانشجوی خارجی به این تعداد اضافه می شود تا ما بیش از یک هزار دانشجوی خارجی را در دانشگاه محقق اردبیل برای تحصیل در رشته های مختلف شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اکثر این دانشجویان خارجی از عراق، هندوستان، پاکستان، لیبی، سوریه و… پذیرش شدند و مراحل ثبت نام دانشجویان خارجی برای سال تحصیلی جدید نیز در حال انجام است.

چمنی از اضافه شدن هشت رشته محل جدید به مجموع رشته های دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و اضافه کرد: دانشگاه محقق اردبیلی جایگاه مناسب ملی و حتی بین‌المللی به دست آورده و ما نسبت به برگزاری دوره های مدیریتی در حوزه ایجاد اشتغال در این دانشگاه با برپایی کلاس های مهارتی برای دانشجویان اقدامات مؤثری را انجام داده ایم.

وی بیان کرد: در حوزه پژوهش اکثر فعالیت های پژوهشی ما کاربردی و در مسیر گره گشایی از مشکلات استان بوده است.

چمنی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در کنار تنوع اقدامات و فعالیت های پژوهشی، ما به صورت نیازمحور برنامه‌های پژوهشی را به پیش بردیم و تلاش کردیم در حوزه های مختلف این پژوهش ها را به سرانجام برسانیم.

وی از صدور مجوز برای انتشار ۱۳ مجله دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و تصریح کرد: پیش از این ۱۰ مجله مجوز انتشار داشتند که با این تعداد ارقام نشریات دانشجویی در دانشگاه محقق اردبیلی به ۲۳ مورد می رسد.

چمنی در مورد طرح های عمرانی نیز گفت: خوابگاه پسران بعد از گذشت سه سال آماده تکمیل و بهره برداری است که امکان پذیرش ۴۳۰ دانشجو در این دانشگاه مهیا خواهد شد.

وی از افتتاح خوابگاه متأهلین به تعداد ۱۴ نفر خبر داد و افزود: آزمایشگاه شبیه سازی شده به زلزله با نام علمی «میز لرزه» افتتاح شده و خوابگاه متأهلین نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

چمنی از کلنگ‌زنی چهار واحد خوابگاهی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال به سمت صنعتی کردن آشپزخانه ها حرکت کردیم که در ۲ فاز این پروژه در حال انجام است که نیمی از آن امسال و تا آخر شهریورماه به بهره برداری رسیده و ۵۰ درصد مابقی نیز سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سالانه ۲ تا سه هزار دانشجو در مقاطع مختلف و رشته محل ها پذیرش می شود، اضافه کرد: ما در ۳۳ رشته بدون کنکور پذیرش دانشجو داریم و تنها در ۳۰ رشته برگزاری آزمون سراسری را شاهد هستیم.

چمنی به خالی بودن صندلی پذیرش دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و ادامه داد: با پذیرش دانشجویان خارجی این خلأ را تا حدودی جبران می کنیم.

وی به رقابت کم دانش‌آموزان در رشته ریاضی برای راه‌یابی به رشته‌های فنی و مهندسی اشاره کرد و گفت: در حالی که در استان اردبیل یک هزار و ۴۳۱ نفر در رشته ریاضی فنی در کنکور رقابت می‌کنند اما پذیرش دانشگاه محقق اردبیلی با یک هزار و ۵۰۰ دانشجو بیشتر از این رقم است که ما در این رشته بیشترین صندلی خالی را داریم.

چمنی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی سال گذشته به عنوان دانشگاه خادم حسینی معرفی شد و ما ۲ برابر ظرفیت سال‌های گذشته اعزام دانشجویان را به عتبات عالیات شاهد بودیم.

شعار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی

حجت‌الاسلام محمدرضا مصلح‌نیا  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: ما امروز به معنای واقعی باید امید، نشاط و سرزندگی را در بین جوانان و نوجوانان زنده کنیم تا زمینه برای ایجاد تحول اساسی در جامعه فراهم آید.

وی تصریح کرد: تمام تلاش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر این است تا دانشجو را که موتور محرکه جامعه است، بیش از گذشته در مسیر هدایت و امیدآفرینی کمک کرده و زمینه و بستر تحولات علمی، معرفتی و اخلاقی را برای آنها فراهم کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: جامعه علمی ما امروز در کنار دستیابی به فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید، به اخلاق‌مداری و همچنین مبانی معرفتی و معنوی نیاز دارد تا در این شرایط حساس بتوان زیست سالم و شایسته‌ای را انجام داد.

مصلح‌نیا افزود: ما بر این باوریم همه باید به بهشت برویم تا به دور از جهنم بتوانیم زمینه آرامش و آسایش دنیوی و اخروی خود را مهیا کنیم.

وی تحول اعتقادی و ارزشی را در کنار دستیابی به علوم و فنون جدید بسیار مهم و خطیر اعلام کرد و ادامه داد: در مراکز علمی و دانشگاهی زیرساخت‌ها برای حمایت از دانشجویان و نسل آینده فراهم شده و باید در کنار تحصیل، دانشجویان ما با مسائل فرهنگی، اخلاقی و معنوی نیز آشنایی پیدا کنند.

مصلح‌نیا دانشگاه محقق اردبیلی را دانشگاه امیدآفرین برای نسل آینده اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که برای سال تحصیلی آینده انجام دادیم، تلاشمان بر این است تا در قالب نشست‌ها و جلسات مختلف زمینه همفکری و همسویی بیشتر با مجموعه‌های علمی و دانشگاهی را فراهم کنیم.

وی به برگزاری برنامه توانمندسازی دانشجویان با عنوان «هامیم» اشاره کرد و افزود: دانشگاه محقق اردبیلی هفته آینده میزبان این رویداد خواهد بود تا بتوانیم دانشجویان را با الگوهای معرفتی، اخلاقی، فرهنگی و دیگر مسائل متنوع جامعه آشنا کنیم.

مصلح‌نیا خاطرنشان کرد: دانشجویان ما باید با چشم تیزبین خود زمینه تحول‌آفرینی را در جامعه فراهم کنند و مبنای آن تحصیل شایسته در دانشگاه و آموزش‌های اخلاقی، معنوی و مذهبی است که خود می‌تواند مبنای حرکت‌های روشنگرانه باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با یک چشم‌اندازی شایسته تلاش می‌کند تا دانشجویی در

تراز انقلاب اسلامی تربیت و پرورش دهد تا زمینه برای حرکت‌های مؤثر و راهگشا نیز فراهم آید.

انتهای پیام/