سی و دو هزار میلیارد ریال لایحه بودجه شهرداری شد
سی و دو هزار میلیارد ریال لایحه بودجه شهرداری شد
شهردار اردبیل مبلغ لایحه بودجه تقدیمی به شورای شهر را سی و دو هزار میلیارد ریال برشمرد.

به گزارش آذرسلام، محمود صفری در آیین تقدیم بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اردبیل که در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین راهبردی که مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در ترسیم نقشه توسعه کلان‌شهر اردبیل انجام داده، نگاه توسعه محور به مناطق ۵ گانه شهرداری و سرعت بخشی به برنامه‌های بلند مدت در کنار برنامه‌های کوتاه مدت بوده است.

وی افزود: بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ را به میزان ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تقدیم می‌کنیم و این در حالی است که نسبت به سال گذشته افزایش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به عبارتی افزایش ۶۰ درصدی را شاهد هستیم.

شهردار اردبیل بیان کرد: بودجه مصوب ۱۴۰۳ در بخش عمرانی ۷۲ درصد به مبلغ ۲۲۹۰ میلیارد تومان و بخش جاری ۲۸ درصد به مبلغ ۹۱۰ میلیارد تومان است.

صفری ادامه داد: طی یک دهه گذشته در سال‌ها متمم بودجه نسبت به مصوب تغییر داشته و اکثر موارد این تغییر کاهشی بوده و درصد تحقق متمم در سال‌های قبل ارقام کمتر از ۹۰ درصد و در برخی موارد نزدیک به ۵۰ درصد بوده است، اما این درحالی است که درسال ۱۴۰۱ مبلغ مصوب با متمم یکسان و در سال ۱۴۰۱ درصد تحقق آن ۹۸ است و همچنین درصد تحقق مبلغ مصوب سال ۱۴۰۲ در ۱۰ ماهه اول سال ۸۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به نقاط قوت برنامه وبودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: این موارد شامل درصد پایین بودجه جاری نسبت به عمرانی، افزایش سرانه بودجه به اندازه بیش از دومیلیون تومان نسبت به سال ۱۴۰۲، اجرای پروژه مشارکتی با اعتباری بالغ ۸۵۰۰ میلیارد تومان، افزایش کل اعتبارات عمرانی از ۱۲۶۵ میلیارد تومان در مصوب سال ۱۴۰۲ به ۲۲۹۰ میلیارد تومان در بودجه پیشنهادی با رشد ۸۱ درصدی می‌شود.

شهردار اردبیل افزود: توزیع عادلانه منابع بین مناطق ۵ گانه بدون در نظر گرفتن میزان درآمد آن‌ها، در نظر گرفتن رقم مناسب ۵۶۰ میلیارد تومان برای بازگشایی‌ها و تملک درسال ۱۴۰۳، خرید ماشین‌آلات و تجهیزات عمرانی و خدمات شهری با اعتباری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان که رشد ۱۰۹ درصدی، رشد ۶۸ درصدی بودجه برای توسعه و نگهداری فضای سبز از دیگر نقاط قوت این برنامه است.

صفری تصریح کرد: از دیگر نقاط قوت بودجه سال آتی می‌توان به افزایش اعتبار ۴۸ درصدی پروژه‌های ساماندهی رودخانه‌ها و هدایت آب‌های سطحی، افزایش چشمگیر بودجه زیباسازی شهری با ۳۳ درصد، افزایش بخش حمل و نقل و ترافیک با ۴۰ درصد، افزایش بخش ایمنی و مدیریت بحران با رشد ۱۰۳ درصد، توسعه شهری الکترونیک و ارتقا زیرساخت‌ها و فناوری‌های نوین با رشد ۴۳ درصدی، رشد ۸۶ درصدی بودجه بخش فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

صفری بیان کرد: همچنین توسعه کارخانه آسفالت و سنگ شکن و حمل مصالح به آنها به میزان ۵/۳۵ میلیارد تومان که رشد ۱۰۳ درصدی نسبت به مبلغ مصوب سال ۱۴۰۲، نشان می‌دهد.

وی تشریح کرد: طراحی،احداث، تکمیل و تجهیز ساختمان های اداری شهرداری با ۹۲ میلیارد تومان اعتبار که رشد ۱۶۷ درصدی نسبت به مبلغ مصوب سال ۱۴۰۲، نشان می‌دهد، و ساماندهی صنوف و مشاغل مزاحم شهری با ۵ میلیارد تومان اعتبار در دستور شهرداری برای سال ۱۴۰۳ می باشد.

شهردار اردبیل با اشاره به روند احداث پل بسیج بیان کرد: این پروژه به عنوان بزرگترین پل مدیریت شهری اردبیل به‌طول ۸ کیلومتر بوده که گره ترافیکی قابل توجهی را رفع خواهد کرد و یک چهارم شهر را در بر می‌گیرد که سال آینده این پروژه افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : تسنیم