در حمایت از مودیان، دست و بال مدیران مالیاتی بازتر شد/تفویض اختیارات به مدیران
در حمایت از مودیان، دست و بال مدیران مالیاتی بازتر شد/تفویض اختیارات به مدیران
دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در تجدید نظر و حمایت از مودیان اختیارات لازم به کلیه مدیران ادارات امورمالیاتی کشور اعطا شد.

به گزارش آذرسلام، سید محسن خوانساریان دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور شب گذشته در نشست  هم اندیشی و مطالبه گری با روسای اتحادیه ها و هیات رییسه اتاق اصناف اردبیل اظهار کرد: تفاوت در نسبت فعالیت و سود مشاغل در مناطق مختلف کشور نکته‌ای غیر قابل انکار است که در این خصوص همانند سال‌های گذشته اختیارات لازم به کلیه مدیران ادارات امورمالیاتی کشور اعطا شده و همکاران ما بر اساس اصول و ضوابط حرفه‌ای مجاز به حمایت از مودیان خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه سیستم اخذ مالیات از روش سنتی که محاسبه مالیات معمولا سلیقه‌ای و توسط مامور مالیات انجام می‌گرفت به سیستم نوین که محاسبه و تشخیص مالیات بر اساس اطلاعات و داده است تغییر یافته و مبنای تشخیص مالیات بر اساس واقعیات و اسناد و مدارک است.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اذعان بر اینکه هنوز نارسایی‌هایی در ثبت نام و تشخیص نوع فعالیت وجود دارد افزود: هنوز تا نقطه مطلوب در حوزه شناسایی دقیق مشاغل فاصله داریم و تجمیع انواع مختلفی از فعالیت‌ها در یک شغل تشخیص  مالیات را با چالش مواجه کرده است.

خوانساریان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته گردش مالی دستگاه پز به عنوان منبع درآمد و ماخذ اخذ مالیات تلقی می‌شد گفت: امروز مسئله تعیین مالیات با تراکنش‌های دستگاه پز با کم و کاستی‌هایی همراه است و اطلاعاتی که از این طریق به‌دست می‌آید نیازمند پردازش و بررسی دقیق‌تر است.

وی با تاکید بر احترام به فعالان اقتصادی ادامه داد: مشکلات معیشتی و بستر نامناسب انجام وظایف و چالش چگونگی بهره برداری از اطلاعات  که همکاران ما در سازمان امور مالیاتی با آن مواجه هستند نیازمند آموزش و فرهنگسازی است.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: معافیت‌های مالیاتی مناطق مختلف کشور توسط نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تعیین می‌شود و درخواست عدالت مالیات ستانی از سوی مردم منطقی است.

انتهای خبر/