تاکید بر برخورد سریع و جدی دستگاه قضا با جرائم “خاص”/بخشش قاتل محکوم به قصاص در مشگین/تودیع و معارفه رؤسای دادگستری کوثر و خلخال
تاکید بر برخورد سریع و جدی دستگاه قضا با جرائم “خاص”/بخشش قاتل محکوم به قصاص در مشگین/تودیع و معارفه رؤسای دادگستری کوثر و خلخال
رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه ستاد مبارزه با "جرائم خاص" که با حضور مدیران؛ نظامی، انتظامی، سپاه و بسیج و اطلاعات برگزار شد به مخلان امنیت عمومی هشدار جدی داد.

رئیس کل دادگستری استاناردبیل در جلسه ستاد مبارزه با “جرائم خاص” که با حضور مدیران؛ نظامی، انتظامی، سپاه و بسیج و اطلاعات در سالن جلسات دادگستری این استان برگزار شد گفت: با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش و قانون شکنی نخواهیم داد.

جلسه ستاد مبارزه با جرائم خاص  با محوریت مقابله با تحرکات اراذل و اوباش با حضور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان، طباطبایی دادستان مرکز استان، سردار حسینی فرمانده انتظامی استان، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب اردبیل، قضات تجدید نظر، قضات دادسرا و جمعی از رده های فرماندهی نظامی و امنیتی و پلیس های تخصصی در محل دادگستری کل استان اردبیل برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این نشست، با گرامیداشت عید غدیرخم دهه امامت و ولایت و اظهار داشت: امنیت، استقلال و اقتدار ایران اسلامی ثمره جانفشانی ها و ایثارگری ها و مرهون خون شهداست، بنابراین وظیفه همه مسئولان است تا برای پاسداشت آن همت مضاعف داشته باشند.

*مقابله جدی با هر گونه مظاهر نا امنی در استان
وی گفت: بی گمان دستگاه قضایی استان مصمم تر از قبل در همکاری و هماهنگی با مجموعه های نظامی و انتظامی، اجازه هیچگونه عرض اندام به اخلالگران نظم و امنیت  و اراذل و اوباش نخواهد داد و با مظاهر هر گونه نا امنی به شدت و قاطعانه برخورد می کند.

* تولید، تامین و حفظ امنیت از مطالبه های اساسی مردم

عتباتی با اشاره به اینکه تولید، تامین و حفظ امنیت یکی از مطالبه های اصلی مردم است افزود: همه مسئولین وظیفه دارند تا در راستای مطالبات به حق مردم و توسعه امنیت پایدار در استان بیش از بیش و جهاد گونه تلاش کنند.

رییس کل دادگستری استان با تشریح راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه در برخورد با اراذل و اوباش تاکید کرد: اقدام سریع و به موقع مجموعه قضایی و انتظامی به ویژه حضور به موقع پلیس در محل موجب پیشگیری از بروز بسیاری از مشکلات بعدی خواهد بود.

وی همچنین از تشکیل نیروهای واکنش سریع به تحرکات اراذل و اوباش از سوی نیروی انتظامی خبر داد.

عتباتی اظهار داشت: هرچند یکی از رویکردهای اصلی مجموعه قضایی و انتظامی اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه از وقوع جرم است، ولی چنانچه عده ای با اصرار به ارتکاب عمل مجرمانه سعی در اخلال  نظم و امنیت جامعه داشته باشند دستگاه قضایی و مجموعه انتظامی برخوردهای قاطع کیفری با اینگونه افراد خواهد داشت.

وی همچنین از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم  اخلال در نظم و امنیت خبر داد و افزود: به پرونده های مربوط به اینگونه جرایم به صورت ویژه، سریع و خارج از نوبت رسیدگی می شود.

رئیس کل دادگستری استان شناسایی، رصد، بروزرسانی بانک اطلاعات مجرمین و شناسایی نواحی جرم خیز را از عوامل موثر در مقابله با تحرکات اراذل و اوباش ذکر کرد که در دستور کار مراجع قضایی انتظامی قرار گرفته است.

رصد فضای مجازی و پیگیری و مقابله با افرادی که با استفاده از ظرفیت فضای مجازی سعی در متشنج نمودن جامعه را دارند یکی دیگر از تاکیدات رئیس کل دادگستری استان در این جلسه بود.

* اردبیل شهری ناامن برای اراذل و اوباش.مجازات تبعید در کنار مجازات حبس در انتظار اراذل و اوباش

عتباتی با اشاره به جایگاه والای شهر حسینی و ولایی اردبیل، به کسانی که سعی در اخلال نظم و امنیت و قصد اوباشگری  دارند هشدار داد و خاطرنشان ساخت: دستگاه قضایی استان اجازه هیچگونه قدرت‌نمایی به این افراد را نخواهد داد و مسلماً علاوه بر تحمل مجازات حبس، مجازات تبعید نیز در انتظار این افراد خواهد بود.

وی از عموم شهروندان خواست تا در راستای حفظ امنیت و آرامش، هرگونه تحرکات، اقدامات و فعالیت‌های شرورانه اراذل و اوباش را با مستند سازی اقدامات مجرمانه آنان با تهیه فیلم و تصویر کمک حال مراجع قضایی و پلیس باشند. بدیهی است مراجع قضایی نیز مسلما بدون افشای هویت گزارش دهندگان، برخوردهای قاطع و بازدارنده ی را با مجرمین  خواهد داشت.

سردار حسینی فرمانده انتظامی استان نیز در این جلسه با اشاره به این که تامین امنیت و حفظ آن یکی از مهمترین اولویت های مجموعه های نظامی، انتظامی و قضایی است گفت: خوشبختانه و در سایه همکاری های صورت گرفته استان اردبیل جزو استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.

وی با قدردانی از دستورات قاطع قضایی در برخورد با هرگونه ناهنجاری ها و قانون‌شکنی ها گفت: مسلماً دستورات قاطع قضایی پشتوانه بسیار محکم و دلگرمی برای انجام مأموریت های محوله ی نیروهای نظامی و انتظامی است.

سید عبدالله طباطبایی دادستان مرکز استان نیز وجود پلیس مقتدر را یکی از عوامل اصلی در تولید و تامین امنیت شهروندان عنوان نمود و گفت: دستگاه قضایی همواره از اقدامات قانونی نیروهای نظامی و امنیتی در راستای حفظ آرامش شهروندان حمایت می کند.

*حضور قدرتمند و قانونمدار پلیس عامل بازدارنده در ارتکاب به جرایم

وی حضور قدرتمند و قانون‌مدار پلیس در میادین، محلات شهر و  محل ارتکاب جرایم را از دیگر عوامل موثر در پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم و آسیب ها عنوان کرد.

بحث و تبادل نظر اعضا و ارائه راهکارهای لازم برای مقابله جدی و قاطعانه با اراذل و اوباش از دیگر مباحث مورد بحث در این جلسه بود.

 

 

***اعلام رضایت در ششمین پرونده قتل عمد به همت کار گروه جهادی بخشایش در زندان مشگین شهر در سال ۱۳۹۹.

 

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در باره این عفو اظهار داشت:  قاتلی که در زمان ارتکاب جرم ۲۱ ساله  و فاقد هرگونه سابقه کیفری بوده  و به دلیل قتل به صورت آنی و هیجانی ناشی از عصانیت و خشم لحظه ای در زندان به سرمی برد و منتظر اجرای حکم قصاص نفس به اذن اولیای دم بود به همت و دخالت تلاشگران عرصه صلح و سازش در کارگروه جهادی بخشایش و مقامات قضایی دادگستری و زندان مشگین شهر و با گذشت اولیای دم به زندگی برگشت.

عتباتی اظهار امیدواری کرد: با فعالیت و تلاش های جهادی این کار گروه و پشتیبانی و همراهی ریش سفیدان و بزرگان استان شاهد افزایش گذشت و رضایت در پرونده های قتل که به صورت آنی و هیجانی که توسط جوانان و افراد فاقد سابقه کیفری رخ داده است باشیم.

شایان ذکر است که به ابتکار دادگستری کل استان و با استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدین کار گروه جهادی بخشایش در سال جاری در استان تشکیل شده و ضمن تلاش برای ترویج و تبیین فرهنگ صلح و سازش نسبت به حل و فصل موضوعات مهم با رویکرد مصالحه اقدام می کند.

 

 

***مراسم  تکریم و معارفه رئیس و دادستان جدید شهرستان خلخال و رئیس جدید دادگستری شهرستان کوثر برگزار شد.

طی مراسمی جداگانه در شهرستان خلخال و کوثر، با حضور رئیس کل دادگستری استان،دادستان مرکز استان و  معاون ناظر، امامان جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان خلخال و کوثر، رئیس و دادستان جدید شهرستان خلخال و نیز رئیس جدید دادگستری شهرستان کوثر معرفی شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تبریک عید قربان و عید سعید غدیر خم، دهه امامت و ولایت  را تبریک گفته در ادامه با اشاره به ارزش خدمت به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: بی شک خدمتگذاری به مردم عبادت است و مسلما یادآوری جانفشانی ها و از خود گذشتگی های ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس پشتوانه و دلگرمی مضاعفی در ارائه خدمت صادقانه و بی منت به مردم است.

وی با اشاره به نقش مجموعه‌های قضایی در احقاق حق، ایجاد عدالت و امنیت در جامعه گفت: مسلماً  تحقق عدالت و امنیت که بسترساز توسعه و آبادانی است در گرو همکاری، تعامل و هم افزایی کلیه دستگاه های اجرایی و نهادهای نظامی و امنیتی به دست می آید.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به حضور آیت الله رئیسی در راس قوه قضاییه به تشریح برنامه های تحولی سیستم قضایی پرداخت و گفت: اینک شاهد آن هستیم که  مجموعه های قضایی علاوه بر انجام تکالیف ذاتی خود، در حوزه های مختلف نیز نقش آفرینی می کند.

حمایت قضایی از سرمایه گذاری به منظور رونق بخشیدن به تولید و اشتغال، دفاع جدی و قاطعانه از حقوق عامه، تداوم و استمرار مبارزه با مظاهر فساد در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله موضوعاتی است که به طور مضاعف برای تحقق آن تلاش می شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اقدامات و عملکردهای تشکیلات قضایی استان با قدردانی از پرسنل دادگستری استان گفت: استان اردبیل، اولین استان در تعیین تکلیف پرونده های معوق در سطح کشور بوده که این امر جز در سایه تلاش و کوشش شبانه روزی قضات و کارمندان دادگستری استان  محقق نمی شد.

وی در ادامه با اشاره به امنیت بالای شهرستان های خلخال و کوثر یاد آور شد: برخورد قاطعانه با اخلالگران نظم و امنیت یکی از اولویت های اصلی دستگاه قضایی است، لذا دستگاه قضایی با هرگونه قدرت نمایی و اخلال در امنیت به شدت مطابق قانون برخورد می نماید.

رئیس کل دادگستری استان، اقدام برنامه محور، برخورد با ایجاد هرگونه ناامنی و قانون شکنی، لزوم نظارت بر زیر مجموعه و نظارت ها بر عملکرد سایردستگاه‌های اجرایی، مبارزه با فساد، بهره‌مندی بیش از پیش از خدمات الکترونیک قضایی با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین لزوم اتخاذ نگاه پیشگیرانه و استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در راستای کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی را از مهمترین اولویت های سیستم قضایی استان عنوان کرد.

در این مراسم با قدردانی از خدمات ارزشمند قاضی علی رمضانپور رئیس سابق دادگستری شهرستان خلخال، علی نباتی را که پیش از این به عنوان دادستان شهرستان خلخال بود، به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان و قاضی آرش جعفری را به عنوان دادستان جدید شهرستان خلخال معرفی شد. همچنین با قدردانی از خدمات ارزشمند قاضی آرش جعفری رئیس سابق دادگستری شهرستان کوثر، جعفر خاکپور را به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان معرفی شد.

انتهای خبر/