برخی آموزشگاهها منبع فساد مالی شده اند!/هیچ مدیری حق تحمیل لباس فرم دانش اموزی را ندراد/حق صدور مجوز اموزشی زیر۱۸ سال فقط بر عهده ماست
برخی آموزشگاهها منبع فساد مالی شده اند!/هیچ مدیری حق تحمیل لباس فرم دانش اموزی را ندراد/حق صدور مجوز اموزشی زیر۱۸ سال فقط بر عهده ماست
صفری مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل با انتقاد از رویه غلط مؤسسات آموزشگاه‌های آزاد برای دریافت مبالغ هنگفت از والدین در برگزاری کلاس‌های آموزشی گفت: گاه این مؤسسات منبع فساد مالی بوده و تصمیم گرفتیم در سطح استان ساماندهی مؤسسات و آموزشگاه‌های آزاد را انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، کلام‌الله صفری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: قصد تفویض اختیارات بیشتر به مدار هستیم.

اوگفت: سرانه پرداخته و مساعدت دانش آموزان ناچیز بوده و خانواده ها بیشتر کمک کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دریافت مبلغ به عنوان هزینه تحصیلی دانش‌آموزان در مدارس دولتی تخلف اداری بوده ولی به دلخواه می توانند کمک کنند.

او سرانه فضای آموزشی را در مسیر بحران ارزیابی کرد و افزود: با توجه به روند افزایش تعداد دانش آموزان و نزدیک شدن آن به نقطه ۲۶۵ هزار نفر در سال‌های آتی؛ سالانه به ۲۰ مدرسه (۸ تا ۱۲ کلاسی نیاز جدی خواهیم داشت.

صفری گفت: هیچ مدیرمدارسی حق ندارد خرید لباس فرم دانش آموزی را به دانش اموزان و والدین تحمیل کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل تجربه تدریس آنلاین در شاد را موفقیت امیز خواند و ادامه داد: در این باره جای مانور بیشتر وجود دارد.

کلام الله صفری در بخش دیگری از سخنان خود از تمایل و استقبال دانش آموزان به رشته های کاربردی آموزشی و هنرستان خبر داد و توضیح داد: آمارها نشان می دهد در پایه ابتدایی، متوسطه اول و دوم علاقه مندی در فعالیت های کارگاهی و آزمایشگاهی زیاد شده و هستند و باید پژوهش‌سراها تقویت شود.

وی سرانه فضای آموزشی تعریف شده در سند تحول بنیادین را هشت متر مربع اعلام کرد و گفت: این سرانه به طور میانگین در استان اردبیل ۴.۵ متر مربع است و در هشت منطقه و ناحیه آموزش و پرورش استان این سرانه بین ۲ تا سه متر مربع است که به یک نقطه بحرانی و قرمز رسیده‌ایم.

این مسئول در ادامه به احداث مدرسه دارالفنون در اردبیل اشاره و گفت: به تعداد ۳۸ کلاس درس به صورت مجزا دخترانه و پسرانه ایجاد خواهد شد.

وی با انتقاد از رویه غلط مؤسسات آموزشگاه‌های آزاد برای دریافت مبالغ هنگفت از والدین در برگزاری کلاس‌های آموزشی بیان کرد: گاه این مؤسسات منبع فساد مالی بوده و تصمیم گرفتیم در سطح استان ساماندهی مؤسسات و آموزشگاه‌های آزاد را انجام دهیم.

صفری درادامه نشست خبری خود با کنایه به بحث بحث برانگیز صدور مجوزهای مهد کودک ها هم اشاره کرد و تصریح کرد: صدور مجوز آموزش و تربیت گروه سنی زیر ۱۸ سال برعهده آموزش و پرورش بوده و سایر دستگاه‌ها حق صدور مجوز در این زمینه را ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد فعالیت سازمان تعلیم و تربیت کودکان با پوشش مهدها و نظام آموزشی و پرورشی گروه‌های سنی زیر ۶ سال تصریح کرد: مربیان در مهدهای کودک از صلاحیت‌های حرفه‌ای بهره‌مند خواهند شد.

” متاسفانه تناقض و تعارض گفتار و عمل مسئولان هویداست در حالی که چند هفته ای به آغاز مهرماه و سال تحصیلی دانش اموزان نمانده است الزام و اجبار والدین به سفارش و تهیه لباس فرم فرزندان خود به پایان رسیده و در حال تحویل لباس ها هستند.در مواردی هزینه این لباس فرم ها به ساختار شکننده و ضعفیف بنیه مالی خانواده ها بشدت فشار آور بوده و از مبالغی بین ۴۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان نیز ثبت شده که موجب گله مندی و عدم رضایت خانواده ها و والدین را به دنبال داشته و همین موضوع را به رسانه ما ارسال کرده اند.

اردبیل که قدم بعدی را با پاییز و زمستان سرد آغاز خواهد کرد اصلا فرصت و امکانی برای به تن زدن لباس های نازک و ضعیف فرم را نخواهد داشت.

اجبار معاونین و ناظمین مدارس به پوشیدن لباس فرم در پاییز و زمستان خودش عامل سرما خوردگی و مریض شدن دانش آموزان را طبق تجارب میدانی به دنبال داشته است”.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : تولیدی