بایدن عکس بازداشت «ترامپ» را به سخره گرفت
بایدن عکس بازداشت «ترامپ» را به سخره گرفت
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به انتشار عکس بازداشت رئیس پیشین کاخ سفید او را فردی «خوشتیپ» نامید!

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، جو  بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از اینکه از او درباره عکس بازداشت دونالد ترامپ، رئیس سابق کاخ سفید سوال کردند او ترامپ را مردی خوشتیپ نامید.

براساس گزارش گاردین، وقتی خبرنگاران از بایدن که تازه از گذراندن تعطیلات از دریاچه تاهو می‌آمد، پرسیدند او عکس بازداشت ترامپ را دیده یا نه رئیس‌جمهور آمریکا با کنایه در پاسخ گفت: مرد خوشتیپ، مرد فوق العاده.

بایدن تا حد زیادی از اظهار نظر در مورد مشکلات حقوقی ترامپ اجتناب کرده است و مقامات کاخ سفید ادعا کرده‌اند که آنها می خواهند استقلال دستگاه قضایی و دادستانی آمریکا را حفظ کنند. در حالی که ترامپ پنجشنبه شب در زندان فولتون محاکمه شده بود، بایدن ایمیلی برای جمع آوری کمک های مالی برای حامیانش ارسال کرد و گفت که به نظر او «امروز یک روز عالی برای کمک کردن به کمپین من است».

ترامپ علاوه بر پرونده اش در جورجیا، با اتهامات دیگری که مرتبط با مداخله در انتخابات و رسیدگی به اسناد طبقه بندی شده نیز است، روبرست. دادستانی بخش فولتون ایالت جورجیا، چهارمین پرونده کیفری علیه ترامپ از ماه مارس تاکنون را به جریان انداخته است. ترامپ به همراه ۱۸ نفر دیگر در آتلانتا با اتهام اخاذی که معمولا برای اعضای باندهای جرایم سازمان یافته به کار برده می شود، روبرو شده‌اند.

توطئه و اشاعه اظهارات دروغ از دیگر اتهامات ترامپ در این پرونده است. با این حال، این اولین باری است که او مجبور شده روبه‌روی دوربین بایستند و عکس بازداشت بگیرد. برخلاف سایر ایالت‌ها که اجازه دادند این عکس گرفته نشود، اما مقامات جورجیا تصمیم گرفتند با او مانند هر متهم دیگری برخورد کنند. به این ترتیب او هم انگشت نگاری شد و هم مقابل دوربین زندان ایستاد. اما سی دقیقه بعد از بازداشت با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.
انتهای خبر/