استقرار صندوق رای هوشمند در برخی شعبات پرازدحام
استقرار صندوق رای هوشمند در برخی شعبات پرازدحام
سیدمحمداعجازی فرماندار اردبیل از ایجاد و استقرار چندین رای صندوق هوشمند در شعبات ارای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش آذرسلام،سید محمد اعتماد اعجازی در گفتگو با  سبلان ما،  به تشریح روند انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در شهرستان اردبیل پرداخت و گفت: پس از پایان مرحله کار هیئت اجرایی و تأیید صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی کار برنامه‌ریزی برای برگزاری پرشور انتخابات و فراهم‌کردن زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی آغاز شده است.

وی به راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: چهار رویکرد مشارکت حداکثری، سلامت، امنیت و رقابت اولویت ستاد برگزاری انتخابات در شهرستان اردبیل است.

فرماندار اردبیل بر ایجاد فضای مناسب سیاسی جهت فراهم‌کردن مشارکت حداکثری مردم تأکید کرد و گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا با جلب همه سلایق انتخابات پرشوری را در یازدهم اسفند سال جاری رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه ۴۲۰ شعبه اخذ رأی در شهرستان اردبیل وجود دارد، گفت: هیئت اجرایی شهرستان اردبیل به‌عنوان حوزه اصلی در انتخابات مجلس خبرگان محسوب شده و هیئت‌های اجرایی شهرستانی به‌عنوان حوزه‌های فرعی به‌حساب می‌آیند.

اعجازی به انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در این انتخابات هیئت اجرایی شهرستان اردبیل به‌عنوان حوزه اصلی حوزه انتخاباتی اردبیل، نیر، نمین و سرعین محسوب شده و سه شهر دیگر حوزه‌های فرعی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعضای ستاد هیئت اجرایی اعم از اعضای حقیقی و اعضای حقوقی انسان‌های مؤمن متعهد و پاک‌دستی هستند که به هیچ یک از احزاب و جریانات سیاسی تعلق نداشته و از استعلامات دستگاه‌های امنیتی و شورای نگهبان تأیید شده‌اند، گفت: شعبه‌های اخذ رأی بین این افراد تقسیم شده و کار نظارت بر اجرای صحیح انتخابات بر عهده آنها گذاشته خواهد شد.

فرماندار اردبیل به تبلیغات انتخاباتی نیز اشاره کرد و گفت: امکانات دولتی برای افرادی که امکانات مالی لازم برای تبلیغات برخوردار نیستند، پیش‌بینی‌شده تا عدالت تبلیغاتی بین همه داوطلبین برقرار شود.

وی به زمان تبلیغات داوطلبین نهایی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: بعد از تشکیل ستاد تبلیغات انتخابات زمان و نحوه تبلیغات به عموم داوطلبین نهایی انتخابات هر دو مجلس خواهد رسید.

اعجازی از تبلیغات رسمی زودهنگام به‌عنوان جرم انتخاباتی نام برد و گفت: هر داوطلب انتخابات مجلس که به‌صورت رسمی و قبل از اعلام ستاد تبلیغات انتخابات اقدام به فعالیت رسمی کند برخورد قانونی خواهد شد.

وی به ترافیک شهری نیز اشاره کرد و گفت: باید به گونه حلقه‌های تبلیغات انتخاباتی مدیریت شود که خللی در انجام امروز مردم و ترافیک شهری وارد نشود.

فرماندار اردبیل به شعبه‌های چالشی اخذ رأی نیز اشاره کرد و گفت: شعبه‌های چالش‌برانگیز موجود که در دوره‌های قبل شناسایی شده‌اند تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده تا با تمرکز به اجرای صحیح انتخابات از وقوع حاشیه‌های احتمالی جلوگیری شود.

وی به اخلاق و رفتار انتخاباتی اشاره کرد و گفت: علاوه بر خود داوطلبین، هواداران آنها نیز باید توجیه شوند تا در هنگام تبلیغات انتخاباتی با رعایت اخلاق شاهد برگزاری انتخابات سالم و پرشور در استان اردبیل باشیم.

اعجازی با بیان اینکه اعمال و رفتار انتخاباتی هواداران به‌پای داوطلبین انتخابات نوشته می‎شود، گفت: در صورت وقوع بداخلاقی هواداران با خود داوطلبین برخورد خواهد شد.

وی به خریدوفروش احتمالی آرا توسط برخی از هواداران داوطلبین انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: کمیته ویژه‎های دراین‌خصوص توسط دستگاه قضایی استان اردبیل تشکیل و راه‎اندازی خواهد شد تا ضمن تضمین برقراری انتخابات سالم از جرائم انتخاباتی احتمالی نیز پیشگیری شود.

فرماندار اردبیل به فضاسازی انتخاباتی نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری اردبیل باید به گونه برنامه‌ریزی کند تا ضمن ایجاد فضای انتخاباتی در سطح شهر هیچ‌گونه آسیبی به چهره شهر وارد نشود.

وی از اماکن تازه‌تأسیس از جمله پل‌های هوایی و روگذر به‌عنوان خط‌قرمز شهرداری در فضاسازی انتخاباتی نام برد و گفت: باید به گونه عمل شود تا بناهای مهم شهر با صرف هزینه سنگین از بیت‌المال احداث و به بهره‌برداری رسیده‌اند، آسیبی نبینند.

اعجازی در پایان سخنان خود از پیش‌بینی صندوق‌های هوشمند اخذ رأی در استان اردبیل خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا چند صندوق رأی هوشمند در شعبه‎هایی که از تراکم رأی بسیار بالایی برخوردار هستند از این صندوق‌ها استفاده کنیم تا شمارش آرای انتخاباتی همراه به‌سرعت و دقت کافی انجام شود.