اردبیل فاقد مرکز هوشمند کنترل ترافیک!/تاکید بر تجمیع پزشکان در مجتمع پزشکان/۱۶۷ فوتی جاده ای در ۹ماه گذشته!
اردبیل فاقد مرکز هوشمند کنترل ترافیک!/تاکید بر تجمیع پزشکان در مجتمع پزشکان/۱۶۷ فوتی جاده ای در ۹ماه گذشته!
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل راه اندازی مرکز کنترل ترافیک، انتقال پزشکان از هسته مرکزی شهر به مجتمع پزشکان، را از جمله اقدامات لازم برای کاهش ترافیک در شهر اردبیل عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه شورای راهبری تصادفات استان اظهار کرد در دو سال گذشته استان اردبیل دارای فقط ۵۰ کیلومتر جاده چهار خطه بود ولی هم اکنون ۳۰۰ کیلومتر جاده چهار خطه در حال اجرا است.
وی افزود: در خصوص چهار خطه کردن راه‌های شمال استان نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و در آینده نزدیک چهار خطه کردن ۴۵ کیلومتر از جاده سربند به پارس آباد آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: با توجه به کاهش ۲۱ درصدی تردد، افزایش جاده‌های چهاربانده و شدت شکل تصادفات، عامل انسانی دلیل بارز در تصادفات جاده‌ای است.

وی تصریح کرد: با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی پلیس راه استان، تخطی از سرعت مطمئنه و بی‌توجهی به جلو مهم‌ترین علت تصادفات در جاده‌ها بوده که این موضوع نیز تاثیر عامل انسانی را بیش از پیش بارزتر می‌کند.

بهنام‌جو در ادامه این جلسه با تاکید بر تمهید اقدامات پیشگیرانه در خصوص کنترل سرعت در راه‌های فرعی و روستایی خواستار اجرای سرعت گیر با لحاظ موارد ایمنی و قانونی برای کاهش سرعت و جلوگیری از بروز تصادفات شد.

 

**لزوم رسیدگی به ۳۸ نقطه حادثه خیز در اردبیل

سید حجت فتاحی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در این جلسه از کاهش ۱۹ درصدی فوتی تصادفات رانندگی در داخل شهرهای استان در ۹ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

وی افزود: شهر اردبیل با ۴۶ درصد رتبه اول را در کاهش تلفات تصادفات درون شهری در سطح استان دارا بوده و با وجود ۳۸ نقطه حادثه خیز باید در جهت رفع و یا کاهش اثر این نقاط در استان برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل راه اندازی مرکز کنترل ترافیک، بررسی هسته مرکزی برای تدوین راهکارهای موقت کنترل ترافیک، انتقال پزشکان از هسته مرکزی شهر به مجتمع پزشکان در جنب بیمارستان امام خمینی (ره)، توجه به آموزش همگانی با استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف در استان را از جمله اقدامات لازم برای کاهش ترافیک در شهر اردبیل دانست.

**فوت ۱۶۷ نفر در جاده‌های استان در ۹ ماهه سال‌جاری

سید محمد صفوی، فرمانده پلیس راه استان اردبیل نیز در این جلسه از فوت ۱۶۷ نفر در جاده‌های استان در ۹ ماهه سال‌جاری بر اثر تصادفات خبر داد.

وی افزود: از ۱۶۷ فوتی تصادفات جاده ای؛ ۱۱۱ نفر با ۶۶ درصد در محورهای شمالی استان بوده که لازم است اقدامات لازم برای کاهش تلفات در این محورها انجام شود.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل بیان کرد: سواری با ۷۳ درصد بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده و در ساعت ۱۲ الی ۱۶ بیشترین وقوع تصادفات در استان گزارش شده است.

صفوی تصریح کرد: ۵۱ درصد فوتی‌ها در سن ۲۱ الی ۴۰ سالگی واقع شده و ۱۹ درصد این تصادفات در راه‌های روستایی، ۱۶ درصد در راه‌های فرعی و ۱۴ درصد در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده است.

انتهای خبر/