آغاز توزیع ۱.۵ میلیون بسته معیشتی بین نیازمندان توسط بنیاد مستضعفان
آغاز توزیع ۱.۵ میلیون بسته معیشتی بین نیازمندان توسط بنیاد مستضعفان
رئیس بنیاد مستضعفان از توزیع۱.۵ میلیون بسته معیشتی به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان بین خانواده‌های نیازمند و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد توسط بنیاد مستضعفان در "قالب پویش ایران همدل" خبر داد و گفت: این بسته در ۳ مرحله در بین خانواده‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، سیدپرویز فتاح در حاشیه مراسم توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان و ارتباط با فرامین مقام معظم رهبری طرح رزمایش کمک مومنانه در سطح کشور اجرا شد و شور و نهضت خاصی را ایجاد کرد و مردم به صحنه آمدند و کمک‌های قابل توجهی را داشتند.

وی تصریح کرد: در مرحله اول ۵۰۰ هزار بسته به ارزش هر بسته ۲۰۰ هزار تومانی توزیع شد و عملاً بیش از ۶۰۰ هزار بسته توزیع شد. ضمن اینکه بیش از ۷۰۰ هزار بسته افطاری ساده در بین مردم توزیع شد و در ادامه و در پی تـأکید مجدد مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس، ما جلسه‌ای با نهادها برگزار کردیم و تصمیم بر توزیع ۵۰۰ هزار بسته به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان شد. البته این مسئله در سه ماه متوالی خواهد بود و سهم بنیاد مستضعفان یک و نیم میلیون بسته معیشتی طی ۳ ماه خواهد بود.

فتاح با اشاره به توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در قالب ” پویش ایران همدل”، افزود: ارزش ریالی هر مرحله ۱۵۰ میلیارد تومان و جمع سه مرحله ۴۵۰ میلیارد تومان برای توزیع بسته‌ها در نظر گرفته شده است همچنین بنیاد مستضعفان تصمیم گرفته است که در این مراحل به دو روش ( توزیع اقلام و کارت هدیه) کمک‌‌های خود را انجام دهد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به بازدید خود از شهرستان‌های غرب و جنوب تهران گفت: در اواخر هفته گذشته بازدیدهایی را از شهرستان‌های پاکدشت، ورامین، قرچک، پیشوا، رباط کریم، اسلامشهر، ملارد، شهریار،شهر قدس و بهارستان داشتم و بر همین اساس قرار شد که در این مرحله ۲۵۰ هزار بسته معیشتی و کارت هدیه در شهرستان‌های اشاره شده تهران توزیع بشود و ۱۰۰ هزار بسته به صورت نقد به حساب مددجویان کمیته امداد و بهزیستی واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده بسته‌های معیشتی در نطر گرفته شده از سوی بنیاد مستضعان در سه مرحله ( مرحله نخست امروز و همزمان با دهه اول ذیحجه، مرحله دوم دهه اول محرم و مرحله سوم دهه آخر صفر) توزیع خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ارزش هر کارت هدیه و یا بسته ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است گفت: تا پایان هفته جاری ۱۰۰ هزار فقره نقد به حساب مددجویان بهزیستی و کمیته امداد واریز خواهد شد و ۱۵۰ هزار بسته تا هفته آینده در شهرستان استان تهران و البرز توزیع خواهد شد و مابقی بسته‌ها در ۱۵ منطقه هدف بنیاد مستضعفان در سراسر کشور از طریق گروه‌های جهادی و مساجد خواهد بود.

وی با اشاره به رقم در نظر گرفته شده برای هر بسته معیشتی، گفت: البته مبلغ ۳۰۰ هزار تومان در این شرایط خیلی رقم قابل توجهی نیست اگر چه نسبت به مرحله قبل ۵۰ درصد افزایش داده‌ شده است اما همین رقم بیش از ۶ برابر یارانه‌ای است که به هر فرد واریز می‌شود و بنیاد مستضعفان اطمینان می‌دهد با همه ظرفیت در شرایط سخت و تورمی در خدمت نیازمندان و مستضعفان خواهد.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : تسنیم