زیرساخت محل عبور عابرین فراهم شود
زیرساخت محل عبور عابرین فراهم شود
سرهنگ سیدحجت فتاحی رییس پلیس راهور استان اردبیل با تاکید بر ایجاد زیرساخت لازم محل عبور عابرین گفت: مسئولان ترافیک زیرساخت لازم در محل عبور عابر را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام از اردبیل، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل سرهنگ سید حجت فتاحی با اشاره به اینکه یک دوم تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در شهرهای استان ،عابران پیاده هستند که از ابتدای سال جاری تا به حال ۱۷نفر از عابر به همین علت جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ فتاحی تغییر در رفتار ترافیکی عابران پیاده را یکی از راهکارهای کاهش تصادفات عنوان کرد.

وی افزود: بعضی از عابران پیاده تصور می کنند همیشه و در تمام معابر حق تقدم دارند و صرفا رانندگان باید در هنگام تردد حواسشان به عابران پیاده باشد اما واقعیت این است که عوامل زیادی سبب حواس پرتی راننده شده واین حواس پرتی می تواند حوادث ناگواری را برای عابران پیاده رقم بزند.

وی افزود: اگر فرهنگ سازی لازم برای تغییر در رفتار ترافیکی عابران پیاده انجام نشود قطعاً این آمار افزایش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: رفتار خطرناک برخی دست فروشان وجارچیان در قرار دادن افراد با تابلو در وسط خیابان برای تبلیغ وحرکت هم مسیر ترافیک در طول خیابان نیز از عوامل تصادف بوده که لازم است به این نکته توجه جدی شود.

سرهنگ فتاحی از دستگاههای مسئول خواست با فراهم ساختن زیر ساخت های محل عبور امن عابر پیاده و توسعه ملزومات ترافیکی این حوزه در افزایش ایمنی محل های عابران پیاده کمک کنند.

  • نویسنده : سیدمهدی قدیرزاده
  • منبع خبر : تولیدی