به گزارش آذرسلام، قاسم رحیمی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: با شیوع کروناویروس جامعه کارگری جزو اولین اقشار آسیبپذیری بود که به دنبال تعطیلی و یا توقف تولید در برخی از واحدهای اقتصادی استان دچار آسیب شد که در حمایت از این جامعه شریف دولت بستههای حمایتی را پیشبینی کرده است.
وی با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس شرح وظایف خود به عنوان یک مجموعه حمایتی برنامههایی را در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: ما در حوزه رسیدگی به شکایات کارگران و کارفرمایان اقداماتی را انجام دادهایم تا این کار با سرعت و دقت انجام شده و نیروهای دخیل در این حوزه نارضایتی نداشته باشند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: سالهای سال این شکایت به صورت دستی انجام میشد اما از سال گذشته و به عنوان یک استان پایلوت سامانه جامع روابط کارگری را در بستر الکترونیک راهاندازی کردیم تا کارگران و کارفرمایان بدون مراجعه به ادارات کار طرح شکایت و دعوی کنند.
رحیمی ادامه داد: براساس قانون کار واحدهای تولیدی و صنعتی موظفند دستمزد و مزایای کارگران را پرداخت کنند که اگر در این زمینه واحد تولیدی به وظیفه قانونی خود عمل نکند حق شکایت برای جامعه کارگری محفوظ است و در کنار آن با بازرسیهایی که انجام میشود سعی بر این است تا موارد ایمنی و بهداشتی و قوانین مرتبط با کارگران رعایت شود.
وی گفت: در سال گذشته از ۲۳ هزار واحد تحت پوشش تامین اجتماعی در بخش کارگری ۱۲ هزار بازرسی انجام شده و تذکر لازم به کارفرمایان داده شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: عمده شکایت زمانی اتفاق میافتد که رابطه کارگر و کارفرما قطع شده باشد که با ثبت شکایت در سامانه جامع روابط کار کارگران میتوانند به سرعت و با دقت حق و حقوق قانونی خود را دریافت کنند.
رحیمی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۳ نفر در حوزه بازرسی فعالیت میکنند که هرچند این نیرو در بازرسی از ۲۳ هزار واحد بسیار اندک است، ما در جذب نیرو با تنگناهایی روبرو هستیم.
انتهای خبر/