گله و انتقاد شدید از وزیر راه در خطبه نماز جمعه اردبیل
گله و انتقاد شدید از وزیر راه در خطبه نماز جمعه اردبیل
امام جمعه اردبیل از عدم اقدام بهنگام، حضور و بی توجهی مقامات مربوطه در سیل اخیر بشدت انتقاد کرد.

به گزارش آذرسلام، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سیل اخیر در مغان و گرمی با ابراز تاسف و تسلیت اظهار داشت: مسئولین اجرائی نقاط حادثه‌خیز در جنین حوادثی را سریعا کشف و با اقدام عمرانی مناسب پیشگیری بعدی را اعمال کنند و کسانی که مجوز ساخت کاربری در مسیر سیل را در گذشته صادر کرده اند پاسخ گو باشند.

دکتر عاملی تصریح کرد: تاسف و خواسته بحق اهالی خسارت دیده سیل ایجاد سیل بند در مسیر سیل بود که بحق و بجاست؛ و اما از بسیج و سپاه، هلال احمر، مجموعه استانداری، فرمانداری‌ها ،نیروهای انتظامی و مرزبانی که مثل همیشه در حوادث کنار ملتند تقدیر می کنم.

عاملی با خطاب قرار دادن دولت بویژه وزیر راه سوال کرد؟ “پل انجیرلو و قطع ارتباط بین گرمی و بیله سوار در سیل اخیر شکسته شد، حال از وزیر راه سوال می‌کنم! ” آیا می‌دانید این راه، راه ترانزیتی است و روزانه ده‌ها ماشین‌های سنگین خارجی از این جاده تردد می‌کنند؟ آقای وزیر آیا می‌دانید که این جاده پایین‌ترین شرایط یک جاده ترانزیتی را هم ندارد! آقای وزیر آیا می‌دانید این جاده پیشانی کشور ما برای خارجی‌ها است ؟ آقای وزیر آیا می‌دانید وجود چنین جاده ترانزیتی از جهت آبروریزی در کشور نظیر ندارد؟ آقای وزیر آیا برای عزت کشور و غرور مقدس ملت با وجود این جاده  ارزش قائل هستید؟ آقای وزیر آیا می‌دانید اگر جاده، جاده استاندارد بود امکان نداشت پل با سیل نیم ساعت شکسته شود؟ آقای وزیر آیا از مقایسه جاده دو طرف توسط اتباع داخلی و خارجی خبر دارید؟ امیدواریم آقای وزیر با خروج از ساختمان وزارت و حضور در منطقه دستور تسریع در دوبانده شدن مسافت ۶۸ کیلومتری گرمی و بیله سوار را صادر کنند”.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت جهاد کم کاری افزایش دام در دو سال گذشته را در دستور کار قرار دهد با واردات گوشت کمبود و حسرت خرید را بردارد.

وی همچنین با اشاره به قیمت عجیب و گرانی میوه حطاب به دولت محلی تاکید کرد: وقتی بیشتر قشر مردم در حسرت خرید و مصرف میوه هستند خرید و ریخت وپاش و اسراف میوه در جلسات دولت موجه نیست و نباید از بیت المال در این وضعیت گرانی میوه خریداری شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه خطاب به مردم جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد: ” اهالی محترم آذربایجان و نخجوان توجه کنند،ایران هیچ مشکلی با راه ارتباطی آذربایجان و نخجوان از خاک ارمنستان ندارد، ایران بیش از ۲۰ سال خاک خود را در اختیار آذربایجان قرار داد تا اهالی آذربایجان و نخجوان در دوران جنگ و اشغال از طریق بیله سوار و جلفا تردد کنند اکنون هم این جاده به روی آذری ها باز است، ایران حاضر است در صورت امتناع ارمنستان از دادن جاده، بهترین جاده را جهت اتصال آذربایجان به نخجوان از خاک ایران احداث کند دولت ترکیه که در این خصوص اخیراً اظهار نگرانی کرده اصلا جای نگرانی نیست ایران هم با جاده مواصلاتی از طریق خاک ارمنستان موافق است و هم خود ایران حاضر به احداث جاده از خاک ایران برای اتصال آذربایجان و نخجوان و ترکیه است از هر دو طریق دولت ترکیه به راحتی می‌توانند کالاهای خود را به آسیای میانه و آسیای مرکزی برساند اما اینکه گفته شود ما راه نمی خواهیم بلکه مالکیت می‌خواهیم این نه با قواعد بین‌المللی جور در می‌آید و نه با حاکمیت ملی ملت‌ها و دولت‌ها اگرکسی از دولت‌هایی که دنبال مالکیت خاک دیگران و انسداد مرزی کشور ما هستند بخواهد که یک وجب از خاک خودتان را به به ملکیت ما دربیاورد قطعاً این کار را نمی‌کنند پس آن چرا که برای خود روا نمی‌دانند برای دیگران هم روا ندانند”.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : تولیدی