گشت قضائی – انتظامی مانع بسیاری از تخلفات در انتخابات شد/امنیت خط قرمز دادگستری
گشت قضائی – انتظامی مانع بسیاری از تخلفات در انتخابات شد/امنیت خط قرمز دادگستری
حجت الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل در نشست خبری رسانه ها گفت: یکی از ابتکارات لازم در راستای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی راه اندازی ۱۷ گشت تلفیقی قضایی و انتظامی در اردبیل و ۳۵ گشت در سراسر استان بود که توانست از بسیاری از تخلفات پیشگیری کند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این نشست، با گرامی داشت یاد خاطره شهید بهشتی و یاران با وفای وی و تبریک هفته قوه قضائیه، به تشریح اهمیت رسانه پرداخت.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش های اصحاب رسانه و قلم در اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم خاطرنشان کرد: رسانه زبان گویای مردم و آژادی بیان حق مردم است، بنابراین ظرفیت بسیار بالایی در اختیار اصحاب رسانه در جامعه قرار دارد که باید به نحو مطلوب از آن در راستای اطلاع رسانی به مردم استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان هم چنین با اشاره به حضور حداکثری و مشارکت پرشور مردم در انتخابات، از آحاد مردم ولایی و حسینی استان و نیز کلیه مجریان انتخاباتی استان که تمام توان خود را برای برگزاری انتخابات پرشور توام با امنیت و نشاط در استان بکار گرفتند، قدر دانی کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به تبیین و تشریح برنامه های ستاد بزرگداشت هفته قوقضاییه پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهمترین رویکرد دستگاه قضایی استان حرکت بر مدار سند تحول قضایی است که در آن وظایف و اهداف به طور کلی و جزیی ترسیم شده و در استان نیز بر اجرای صحیح و اصولی این سند تاکید می گردد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با اشاره شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری شده است به اقدامات دادگستری استان در این راستا پرداخت و افزود: در راستای حمایت قضایی از سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال در استان، خوشبختانه بسیاری از واحد های تولیدی راکد و نیمه راکد استان به همت پی گیری های قضایی و همکاری دستگاه ها و نهادهایی اجرایی دوباره به چرخه فعالیت باز گشته اند. که مهمترین آنها اقدامات و پی گیری های دستگاه قضایی استان در خصوص شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و سبلان پارچه اردبیل بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو همچنین پیشگیری از وقوع جرم را یک اصل پذیرفته شده دانست که طبق قانون بر عهده قوه قضاییه گذاشته شده و در دادگستری استان اقدامات قابل توجهی در این راستا برداشته شده است که نمود موفق و اخیر آن اقدام قابل قبول و مطلوب ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان بود که خوشبختانه با هماهنگی صورت گرفته شاهد برگزاری انتخابات با کمترین تخلفات در استان بودیم به طوریکه فقط برای ۴ نفر در استان پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی می باشد.

وی افزود: یکی از ابتکارات لازم در راستای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی راه اندازی ۱۷ گشت تلفیقی قضایی و انتظامی در اردبیل و ۳۵ گشت در سراسر استان بود که توانست از بسیاری از تخلفات پیشگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان یاد آور شد:از اقدامات مهم دستگاه قضایی استان بهره مندی بیشتر از فناوری های نوین است به طوریکه در استان علاوه بر افزایش دادرسی های الکترونیکی، هم اکنون بیش از ۹۵ درصد اوراق قضایی از طریق الکترونیکی ابلاغ می شود.

وی درباره عملکرد دستگاه قضایی استان نیز گفت: حدود ۴۳۰ هزار پرونده در طول یکسال در دادگستری استان رسیدگی شده که تعداد ۱۰۰ هزار پرونده آن مربوط شوراهای حل اختلاف است که خوشبختانه با تلاش و کوشش اعضا و دبیران شورای حل اختلاف ۲۸ هزار فقره با صلح و سازش مختومه شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات شاخص شوراهای حل اختلاف به ویژه کار گروه جهادی استان اخذ ۱۷ مورد رضایت در سال گذشته در اجرای حکم قصاص بوده است.

اهتمام به پی گیری مصوبات سفر اخیر رئیس محترم قوه قضاییه به استان، دفاع از حقوق عامه و بیت المال، تلاش برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها، لزوم ترویج قانونمداری در جامعه از سوی نهادهای مسئول و…، از سایر موارد مورد تاکید رئیس کل دادگستری استان بود.

رئیس کل دادگستری استان در پایان اظهار داشت: امنیت خط قرمز دستگاه قضایی است بنابراین با هرگونه اخلال در امنیت و آرامش مردم در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی به شدت برخورد می شود.

انتهای خبر/