گذشت اولیای دم از قصاص/بررسی عفوعمومی در دهه فجر
گذشت اولیای دم از قصاص/بررسی عفوعمومی در دهه فجر
سیدعبدالله طباطبایی دادستان اردبیل از بررسی عفو زندانیان در چارچوب عفو رهبری تا پایان دهه فجر خبر داد.

به گزارش آذرسلام به نقل از اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، سید عبدالله طباطبایی دادستان مرکز استان اظههر داشت: در پی اعلام موافقت مقام معظم رهبری با پیشنهاد مسئولین عالی قوه قضائیه، جلسه هماهنگی با مسئولین استانی برگزار و به قید فوریت و با استقرار همکاران قضایی در زندان های استان ، پرونده های مددجویان حائز شرایط بررسی و به قوه الهی تا موعد سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعیین تکلیف خواهند شد .

دادستان مرکز استان در ادامه افزود: به همت اداره امور فرهنگی معاونت منابع انسانی دادگستری کل و هسته صلح و سازش هنرمندان ، در یک پرونده قصاص مربوط به شعبه پنجم اجرای احکام کیفری ، نیز با حضور اولیای دم و اعلام رضایت قطعی مصالحه شده و محکوم علیه از دار مجازات نجات یافت .

*نشست صمیمی مقام عالی قضایی استان با نخبگان شاهد و ایثارگر منتخب استان

در ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با عنوان «انقلاب اسلامی، هنرمندان، ورزشکاران و تبیین حقایق»، جلسه هم اندیشی نخبگان و تشکل های شاهد و ایثارگر با محوریت جهاد تبیین با حضور و سخنرانی رئیس کل دادگستری استان و مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ، در محل سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو گفت؛ ملت شریف ایران اسلامی در ایام انقلاب شکوهمند اسلامی و جنگ تحمیلی بارها و بارها از جهاد با جان و اموال خود در مقابل دشمن متجاوز استفاده کرده و پیروز و سرافراز بیرون آمده اند .
وی در ادامه با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در مقوله جهاد تبیین گفت ؛ با عنایت به هجمه های بی امان و متعدد دشمنان و معاندان نظام در دلسرد کردن مردم و تضعیف دستاوردهای انقلاب اسلامی در فضایی کاملاً ناجوانمردانه و نابرابر ، مخاطب جهاد تبیین – این واجب عینی – تمامی اقشار جامعه هستند و کوتاهی در انجام آن در این برهه حساس و جنگ نابرابر از هیچ کس و هیچ مسئولی قابل قبول نمی باشد و نباید حتی لحظه ای از دشمن غافل بود.
جهاد تبیین برای پاسخ در خور به هجمه ها ، ابزار بروز می طلبد و مطابق فرمایشات معظم له ، فضای مجازی باید محل نبرد با دشمن باشد تا جای شهید و جلاد ، ظالم و مظلوم و حق و ناحق عوض نشود.
وی افزود : یکی از بهترین و موفق ترین اقدامات انجام شده در زمینه جهاد تبیین اردوهای راهیان نور است که باید خیلی بیشتر از این تقویت شود .
در پایان این مراسم از نخبگان شاهد و ایثارگر منتخب استان با اهدا الواحی تجلیل شد.

انتهای خبر/