کمترین خسارات با هوشیاری نیروهای مسلح در اختشاشات اخیر
کمترین خسارات با هوشیاری نیروهای مسلح در اختشاشات اخیر
حجت الاسلام حسین کثیرلو کمترین خسارت اختشاشات را از آن اردبیل برشمرد و آن را هوشیاری نیروهای مسلح دانست.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو پیش از ظهر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رؤسای سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اردبیل اظهار کرد: افتخار ما این است که در استانی خدمت می‌کنیم که سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

وی عملکرد مطلوب دستگاه قضا را در استان اردبیل در ابعاد مختلف یادآور شد و تصریح کرد: اولویت اصلی دستگاه قضا اجرای سند تحول و تعالی قضائی است که با تاکید مقام معظم رهبری در حال اجرا است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به ابعاد مختلف این سند اشاره کرد و گفت: سند تحول و تعالی محور حرکت دستگاه قضا است و ما بر مدار این سعی می‌کنیم تا در ابعاد مختلف به ویژه حوزه پیشگیری موفق عمل کنیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: پیشگیری نه تنها در حوزه قضائی و کیفری بلکه در ابعاد مختلف زمینه کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری را مهیا می‌کند و تلاشمان بر این است تا در این حوزه اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با محوریت اقدامات پیشگیرانه در شورای حل اختلاف و دستگاه قضا اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مؤثری را شاهد هستیم و بیش از ۱۴ ماه است که استان اردبیل در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها رتبه اول را به دست آورده است.

حجت‌الاسلام کثیرلو اضافه کرد: در کنار کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، اقدام مناسبی را در استان به همت ثبت اسناد شاهد هستیم که صدور سند تک برگی برای املاک دولتی و اراضی کشاورزی از این اقدامات مهم و اساسی است.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد املاک دولتی در استان اردبیل سند تک برگی دریافت کردند و صدور سند تک برگی برای اراضی کشاورزی به رغم گستردگی این اراضی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام کثیرلو در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما شرایط مطلوبی را در صدور آرای تجدید نظر شاهد هستیم به طوری که پرونده مانده در این دادگاه‌ها زیر ۱۰۰ مورد است.

وی تصریح کرد: در کمتر از یک تا ۲ ماه تصمیم‌گیری‌ها و صدور رأی دادگاه تجدید نظر انجام می‌شود و ما با کمترین اطاله دادرسی در استان اردبیل را شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو گفت: استان اردبیل در کاهش زمان دادرسی و بهبود فرآیند خدمت‌رسانی در حوزه قضائی جز رتبه‌های ممتاز و برتر کشور است.

کمترین خسارت در اغتشاشات اخیر متعلق به اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: به رغم کمبود نیروی قضات، کارمندی، تجهیزات و ساختمان ما ارائه خدمات مطلوبی را از سوی دستگاه قضا و نهادهای زیرمجموعه آن شاهد هستیم که شرایط رضایت‌بخشی را به وجود آورده است.

وی مهمترین اصل را در این استان همراهی و تعامل مسئولان با هم در پیشبرد اهداف اعلام کرد و ادامه داد: در اغتشاشات اخیر با هوشیاری نیروهای مسلح و آحاد جامعه کمترین خسارت را در بین استان‌ها شاهد بودیم به گونه‌ای که در آمارهای کشوری نیز استان اردبیل کمترین موارد خسارت و تلفات را در اغتشاشات اخیر داشته است.

حجت‌الاسلام کثیرلو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این نشان از نجابت و بصیرت مردم این استان است که مسئولان نیز تلاش می‌کنند با وظیفه‌شناسی به مسئولیت خود به درستی عمل کرده و بصیرت انقلابی خود را به نمایش بگذارند.

وی با اظهار گلایه از اجرایی نشدن سند اقتصاد مقاومتی در کشور اضافه کرد: مقام معظم رهبری بیش از یک دهه است که شعار سال را در حوزه اقتصادی معرفی می‌کنند ولی مسئولان کشور نسبت به تحقق این شعار بی‌توجه بوده و نتوانستند در حوزه اقتصادی شرایط مطلوبی را به وجود آورند.

حجت‌الاسلام کثیرلو همراهی مجلس، دولت و قوه قضائیه را در تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه حل مشکلات اقتصادی و دفع توطئه‌های دشمن یادآور شد و بیان کرد: به دور از هرگونه اقدامات نمایشی، باید فعالیت‌های مؤثر و ضربتی را در بهبود وضعیت معیشتی مردم و حل مشکلات اقتصادی انجام دهیم تا وضعیت مطلوبی در کشور حاکم شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل حضور در جلسات ستاد تسهیل و شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و همراهی با سرمایه‌گذاران یادآور شد و گفت: این فعالیت‌ها و حمایت‌ها همچنان با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : مهر