کاهش ۵۰درصدی آب منابع تامین آب شرب استان اردبیل
کاهش ۵۰درصدی آب منابع تامین آب شرب استان اردبیل
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: خشکسالی امسال موجب کاهش ۵۰ درصدی تولید آب شرب شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، علیرضا نعمت سلطانی جمعه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران خلخال اظهار داشت: آب شرب مردم اردبیل از طریق چند دریاچه پشت سد و همچنین ۲۷۹ حلقه چاه عمیق ،۴۶۷ چشمه آب سطحی و ۲۸ قنات تامین می‌شود که کاهش بارندگی‌های امسال بطور میانگین موجب کاهش ۵۰ درصدی دبی آب این منابع در استان شده است.

 

نعمت سلطانی با اشاره به کاهش بارندگی در سال آبی جاری گفت: چندین روستا در استان اردبیل با تنش آبی مواجه هستند که برای تک تک این روستاها پروژه‌های آبرسانی تعریف شده است و در صورت تخصیص اعتبارات این طرح‌ها به سرعت اجرا می‌شوند.

 

وی از افزایش اعتبارات بخش آب و فاضلاب شهرستان خلخال در سال جاری خبرداد و بیان کرد: در حالی که مجموع اعتبارات استانی و ملی امور آب و فاضلاب خلخال در سال گذشته ۳۵ میلیارد ریال بود، این مبلغ به ۹۴۸ میلیارد ریال در سال جاری ارتقا یافته که در صورت تخصیص آن، بسیاری از مشکلات فعلی در ۵۰ روستا برطرف می‌شود.

 

او گفت: علاوه بر این امسال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق ذخیره جهت تجهیز و تعمیر تاسیسات آبرسانی خلخال اختصاص یافته و یک دستگاه تانکر بزرگ آبرسانی سیار نیز برای این شهرستان خریداری و تحویل امور آب و فاضلاب شده است.

 

وی با اشاره به اقدامات اخیر انجام شده از سوی این شرکت برای گذر از تنش آبی تابستان افزود: برگزاری مانور دیزل ژنراتور، مانور تانکرهای آبرسانی، شناسایی روستاهای مواجهه با تنش آبی، رصد تماس‌های مردمی از سامانه ۱۲۲ و برقراری کشیک در ستاد و شهرستان‌ها تا پایان تابستان از اقداماتی است که با هدف کاهش تنش آبی و تامین آب در این شرکت انجام شده است.

 

انتهای خبر/