کاربران دستگاه بیت کوین شناسایی و تحت پیگرد قرار می گیرند
کاربران دستگاه بیت کوین شناسایی و تحت پیگرد قرار می گیرند
ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردیبل بدنبال مصرف غیر عادی برق با صدور دستور قضائی نوشت: هرگونه فعالیت غیرمجاز در این زمینه باید سریعا شناسایی و با مرتکبین اقدام لازم قانونی انجام گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در خصوص مقابله با استخراج غیر مجاز ارز دیجیتال، به قید فوریت به روسای حوزه های قضایی، دادستان های تابعه استان ،اداره اطلاعات استان، سازمان اطلاعات سپاه استان و پلیس امنیت اقتصادی استان دستور داد تا در راستای صیانت از بیت المال در هماهنگی کامل با یکدیگر نسبت به شناسایی غیر مجاز عوامل استخراج ارز دیجیتال که موجب هدر رفت انرژی برق استان و خاموشی برق صنعتی، خانگی و معابر شده و نارضایتی مردم را رقم زده است هر چه سریعتر اقدام کنند.

وی ازشرکت توزیع برق استان نیز خواست تا مشترکین پرمصرف و مشکوک راشناسایی کرده و جهت بررسی موضوع و اقدام لازم قانونی در اختیارمسولین حوزه های قضایی قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان،تاکید کرد: هرگونه فعالیت غیرمجاز در این زمینه باید سریعا شناسایی و با مرتکبین اقدام لازم قانونی انجام گیرد.

* لزوم آموزش و فرهنگ سازی در کنار رعایت پیوست های زیست محیطی در اجرای پروژه های صنعتی و تولیدی از عوامل موثر در تحقق اهداف زیست محیطی است

طی ای هفته همچنین نشست هم‌اندیشی رئیس کل دادگستری استان با مدیرکل و معاونین اداره حفاظت محیط زیست به مناسبت روز قانون و هوای پاک با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در محل دادگستری استان برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این نشست با تبیین و تشریح اهمیت محیط زیست اظهار داشت: مسلماً سلامتی افراد جامعه از حیث جسمی و روحی نقش بسیار مهمی در کسب موفقیت و پیشرفت در حوزه‌های مختلف اجتماعی اقتصادی در آن جامعه دارد. بنابراین پرداختن به این موضوع و اهتمام در حفاظت از محیط زیست امری بسیار مهم است که باید با حساسیت و دلسوزی و تعهد نسبت به اجرای برنامه های آن گام برداشته شود.

رئیس کل دادگستری استان لزوم آموزش و فرهنگ سازی مردم در کنار رعایت پیوست های زیست محیطی در اجرای پروژه ها صنعتی و تولیدی را از مهمترین عوامل موثر در رسیدن به اهداف زیست محیطی عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه مسئله محیط زیست باید در تمام طول سال مد نظر باشد خاطر نشان کرد: نگاه مقطعی و گذرا به مسئله محیط زیست نمی تواند در به وجود آوردن شرایط مناسب زیست محیطی موثر باشد بلکه باید در تمام سال این امر مد نظر بوده و نسبت به اجرای دقیق برنامه ها و کارشناسی دقیق در این خصوص اهتمام کرد.

وی در ادامه به ظرفیت خوب قانون هوای پاک اشاره کرد و گفت: قانون هوای پاک قانون جامع،کامل و پاسخگو است که مسئولان می‌توانند از ظرفیت‌های آن به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی با قدردانی از مردم نسبت به حساسیت نسبت به محیط زیست از جمله حفاظت از مراتع، جنگل ها و دفاع از حقوق حیوانات گفت؛ باید حساسیت ایجاد شده در بین مردم را با استفاده ظرفیت دستگاه ها و نهاد ها از جمله نهادهای مردم نهاد تقویت کنیم.

رئیس کل دادگستری خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان همواره در برخورد با جرایم زیست‌محیطی پیشقدم بوده و ضمن حمایت از اقدامات قانونی دستگاه ها و نهادها در این خصوص با هر گونه خطا و سهل انگاری مطابق قانون به شدت برخورد می کند.

استفاده از ظرفیت های قانونی در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در بحث مسائل زیست محیطی و صیانت و حفاظت از گونه‌های زیست جانوری و جلوگیری از شکار حیوانات از دیگر تاکیدات رئیس کل دادگستری استان در این نشست بود.

انتهای خبر/