پست اینستاگرامی تعجب وتامل برانگیز یک مدیر استانی از عزاداری ها!
پست اینستاگرامی تعجب وتامل برانگیز یک مدیر استانی از عزاداری ها!
درحالی که وزارت بهداشت به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی عزاداران قدردانی کرد مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل آن را عامل شیوع کرونا معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، قادر برجی مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل که در اذهان عمومی و نزد اهالی رسانه بازتاب مثبتی از کارکرد خود ندارد و و بارها رسانه ها ضعف مدیریتی و اهمال در حفظ بیت المال را در خروجی انتشار قرار داده اند این بار در صفحه اینستاگرامی خود متاسفانه با انتشار تصویری از عزاداری سال گذشته هیئات مذهبی در عالی قاپوی اردبیل متنی به این عنوان نوشته است.

“در روزهای پیش رو آستین هایمان بالابمانددوستان درمان،پیک دیگری در راه است ،بااون مسافران شمال و این رعایتها ،خدا به فریاد کادر درمان برسد”.

 

این در حالی است که مردم مشاهده کردند که با رعایت کامل پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک داشتن، ماده ضد عفونی کننده به همراهشون و رعایت فاصله در بیرون از مساجد و محیط باز که صندلی ها با فاصله دو متری چیده شده بود عزاداری کردند.

علاوه بر اینکه مسئولان عالی وزارت بهداشت بر رعایت بهداشت از سوی عزاداران صحه گذاشته و قدردانی کردند.

متاسفانه مدیر درمان تامین اجتماعی اردبیل با چه نیتی عکسی از سال گذشته عزاداری محرم در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرده و در زیر آن مطلبی نوشته اند که از چند وجه قابل بررسی است.

اگر با این دیدگاه انتشار شده است که در آینده با آمدن فصل پاییز و زمستان پیک بیماری خواهد بود و مراکر درمانی از جمله درمانگاه یا بیمارستانهای تامین اجتماعی استان نیز درگیر خواهند بود و این مراکز از عهده ارائه خدمات درمانی بر نخواهند آمد و عملکرد زیر سوال خواهد رفت از الان انالغریب و انالمظلوم! سر می دهند تا فردا توجیهی برای آن داشته باشند هرچند همگان در برابر جهاد و ایثار آن دسته از پرسنل دلسوز مجموعه بزرگ درمانی کشور تعظیم و تکریم نشان داده اند.

دیدگاه بعدی تخریب عزاداری یا عزاداران اردبیل هست؛ واقعا این سوال پاسخ می خواهد که چرا یک مدیر درمانی استانی و متخصص مغز و اعصاب با انتشار عکسی آن هم از سنوات گذشته سعی در توهین به شعور عزاداران در ایام کرونا دارد (مراجعه به نظر دهی ها و تایید صاحب پیج) در حالی که عموما دیدیم در محلات و سطح شهر با مشارکت تمام دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی عزاداران پروتکل های وزارت بهداشت را رعایت کردند.

ممکن است در برخی نقاط شهر اندکی در محیط های کوچک جدی گرفته نشده باشد ولی تعبیر و تسری به اکثریت عزادارن کاملا جای سوال و تاسف را دارد.

دیدگاه سومی این بود که چرا تصاویری از رعایت عزاداری ها از سوی هیئات مذهبی یا اقامه نماز ظهر عاشورا به امامت امام جمعه اردبیل که با شرایط کاملا بهداشتی و مراقبتی برگزار شد، در صفحه اینستاگرامی بارگذاری نمی شود؟!.

و همینطور دیدگاه های دیگری که از چندین وجه قابل بررسی است، بجای اشاره به تجمع های دیگری که در مراسم های متنوعی و متعددی قابل مشاهده بوده و یا مسافرت هایی که به شمال کشور می شود چرا تصاویر عزادارانی زیر زره بین می رود که به شعورشان توهین شده است و مستند تصویری برای امسال نیست؟!.

در هر حال مردم استان که بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات درمانی تامین اجتماعی هستند به جد از مراکز درمانی می خواهند که در صورت وضعیت قرمز در فصول پیش رو برای ارائه خدمات آمادگی لازم را؛ برای مدیریت آن شرایط از سوی مسئولان درمانی چه علوم پزشکی و چه تامین اجتماعی و حتی در صورت لازم مراکز درمانی خصوصی را باید داشته باشد.

مهمتر از همه واکنش ها و انتشار نظراتی هست که به این پست نشان داده شده است و جهت نتیجه گیری و قضاوت آن را در اختیار کاربران قرار می دهیم.

چنانچه جوابیه قانع کننده ای از سوی درمان تامین اجتماعی ارائه شود آماده رسانه ای کردن آن هستیم.

در نظر دهی فوق کاربری عزاداری مردم باشعور اردبیل را صرفا احساساتی و دور از عقلانیت معرفی کرده و مهر تایید انتشار خورده است!.

انتهای گزارش/