پرداخت پول نقد تا اطلاع ثانوی ممنوع است
پرداخت پول نقد تا اطلاع ثانوی ممنوع است
استاندار اردبیل گفت: از آنجا که پول نقد یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال ویروس کرونا است، پرداخت نقدی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار کرد: پرداخت پول نقد در بانک‌ها، مراکز خرید، تاکسی‌ها و اتوبوس به جز در شرایط خاص و استثنایی ممنوع است.

وی افزود: نامه‌هایی هم که بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نیز رد و بدل می‌شود باید از طریق شبکه دولت و یا فاکس انجام شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: نقل و انتقال نامه‌های اداری به وسیله دست نیز در شیوع کرونا می‌تواند دخیل باشد که به طریق شبکه دولت به حداقل می‌رسد.

بانک‌ها فاصله اجتماعی را با تنظیم ساعات کاری تنظیم کنند

بهنام‌جو ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در اماکن عمومی، بانک‌ها، پاساژها، مطب‌ها و دستگاه‌های اجرایی و نهادینه کردن فرهنگ رعایت فاصله اجتماعی در سیر نزولی کرونا در استان تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: با توجه به مراجعات عمومی به بانک‌ها، کنترل فاصله اجتماعی با تنظیم ساعات کاری در فواصل صبح و عصر توسط مدیران بانک‌ها ضرورت دارد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: لازم است در این برهه از زمان که شیوع کرونا در استان شدت گرفته، بانک‌ها با اتخاذ تدابیر لازم بدون کاسته شدن از خدمات، در کنترل مراجعان و توزیع زمانی فعالیت کارکنان اقدام کنند.

لزوم رعایت ضوابط بهداشتی در مطب‌ها و مؤسسات خدماتی و تجاری

بهنام‌جو گفت: بانک‌ها با استقرار دستگاه نوبت‌دهی پدالی، گذاشتن موانع فیزیکی در صندلی‌ها به صورت یک در میان، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و جلوگیری از انباشت جمعیت در داخل شعب در راستای کاهش شیوع کرونا گام بردارند.

وی با اشاره به انجام بازرسی‌ها از دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی بیان کرد: لازم است نحوه رعایت این ضوابط و فاصله اجتماعی در مطب‌های پزشکان و مؤسسات خدماتی و تجاری نیز بررسی شود.

انتهای خبر/

  • نویسنده : پرداخت پول نقد تا اطلاع ثانوی ممنوع است