وکلا حق گرای و قانون محور باشند
وکلا حق گرای و قانون محور باشند
رئیس کل دادگستری استان در آئین تحلیف کارآموزان وکالت: حق گرایی و قانون محوری دو شاخصه مهم و تأثیر گذار است که در نحوه عمل و رفتار وکلا باید نمود عینی داشته باش

به گزارش آذرسلام، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در آیین تحلیف کارآموزان وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل حق گرایی و قانون محوری را اساس کار وکلا ذکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل با همراهی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان در آیین تحلیف کارآموزان وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این مراسم با تبیین و تشریح اهمیّت کار وکلا خاطر نشان کرد: کار وکالت رسالت بسیار خطیری است که در احقاق حق و تظلم خواهی بسیار و کمک کار بسیار خوبی برای قضات در محاکم دادگستری می باشد موثر است و این امر حساسیت کار وکلا را مضاعف می کند.
وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای موفقیّت وکلا در دفاع به حق از موکلان خود داشتن توانایی علمی و تخصص کافی است افزود: بهره مندی از آموزش های دوره ای و به روز و مطالعه جدیدترین قوانین و مقررات یک ضرورت است که باید همواره مورد توجه وکلا باید باشد.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه قانون محوری و حق محوری را از دیگر شاخص های مهم وکلا ذکر کرد و اظهار داشت: تا زمانی که خواسته ها و مطالبات بر اساس این دو موضوع مهم باشد مسلماً منتج به نتیجه خواهد بود و دستگاه قضایی استان نیز همواره مدافع حق بوده و از اقدامات قانونی اشخاص، دستگاه ها و نهادهای حمایت قضایی می کند.
وی در این مراسم بر لزوم استفاده از فن آوری های نوین در ارایه خدمت بهینه به مردم تأکید نمود و گفت: یکی از نمودهای استفاده از ظرفیت های فن آوریهای نوین استفاده از دادرسی های الکترونیکی و نیز سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی (ثنا) می باشد که خوشبختانه استان اردبیل در این حوزه بسییار موفق عمل نموده است.
در این مراسم تعداد ۶۸ نفر از کارآموزان مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل ضمن ادای سوگند کار وکالت خود را رسماً آغاز کردند.

انتهای خبر/