وضعیت فعلی اردبیل بحرانی و ناگوار است/طرح شهید سلیمانی بسیار مهم است
وضعیت فعلی اردبیل بحرانی و ناگوار است/طرح شهید سلیمانی بسیار مهم است
مسعود امامی یگانه فرماندار اردبیل گفت: در طرح شهید سلیمانی بیماریابی و مراقبت و نظارت و نیز کمک به قشر اسیب پذیر در دستور کار بوده و این طرح از اهمیت بالایی برخودار است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، مسعود امامی یگانه فرماندار شهرستان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ما در حاشیه رزمایش شهید سلیمانی که به میزبانی سپاه شهرستان اردبیل و در پارک ساحلی زرناس با حضور اقشار مختلف مردم و بسیجیان و نیز مسئولین شهرستان برگزار شد اظهار داشت: این رزمایش؛ رزمایش اگاه سازی و مدیریت کرونا بوده که در آن سپاه و بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری، حلال اهمر، بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی مشارکت دارد.

 

امامی گفت: این رزمایش با هدف حضور تیم رزمایش در مراکز پردد، اماکن عمومی و پاساژها بوده تا مردم را برای رعایت پروتکل های بهداشتی و تاکید جدی از خطرات فوتی، بستری بیماری کرونا توصیه کنند و همگان را بر زدن ماسک دعوت کنند.

 

فرماندار اردبیل وضعیت فعلی اردبیل را ناگوار و بحرانی ارزیابی کرد و اظهار داشت: روزانه نزدیک به ۶۰۰ نفر بستری داریم و حدود ۲هزار نفر به مراکز درمانی و پزشکی مراجعه دارد و این وضعیت هشدار و زنگ خطر را به صدا درآوده است.

 

وی ازمردم خواست: به غیر از مواقع ضروری از حضور در مناطق ازدحام جمعیت و تجمع و بازار پرهیز کنند و از ماسک استفاده کنند.

فرماندار اردبیل بر نظارت و مراقبت از کرونایی های قرنطینه شده تاکید کرد تا از چرخه انتشار ویروس جلوگیری گردد.

 

این مسئول تصریح کرد: روزانه وضعیت عمومی و میزان رعایت پروتکل ها در شهر رصد و گزارش گیری می شود؛ متاسفانه خیلی ها هنوز بر ابتلا به کرونا را باور ندارند و بعد از بستری شدن و گرفتاری پشیمان شده اند.

 

 فرماندار اردبیل همچنین با اشاره به طرح بسیار مطلوب و مهم رزمایش شهید سلیمانی اضافه کرد: ۵ مرکز واکسیناسیون علاوه بر مراکز بهداشت در اردبیل مستقر و جامعه هدف را واکسینه می کنند که تاکنون ۱۸۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.

 

مسعود امام ییگانه در پایان تصریح کرد: چنانچه مردم تعامل و همکاری و پروتکل ها را رعایت کنند بطور محسوس تعداد مراجعه به مراکز درمانی، بستری ها و در نهایت فوتی ها کاهش خواهد یافت و خانواده های محدودی داغدار خواهد شد.

 

انتهای خبر/