هیات مذهبی باید مقتضی نیاز جامعه ارتقائ یابند
هیات مذهبی باید مقتضی نیاز جامعه ارتقائ یابند
حجت الاسلام مجید باباخانی طراحی رئیس سازمان هیأتها و تشکل های دینی کشور در سفر به اردبیل خلاقیت و برنامه ریزی فرهنگی را لازمه ارتقای هیأتها برشمرد.

به  گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، حجت الاسلام مجید باباخانی ۱۱ آذر در نشست خبری که با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شد، با اشاره به اینکه جنگ نابرابر در حوزه روایتها وجود دارد، ضمن تأکید بر پیروزی روایت برتر در این جنگ، هیأتهای مذهبی را در قامت و کسوت رسانه توصیف کرد و گفت: فعالیت هیأتهای مذهبی در محلات شهری و روستاها، آسیبهای اجتماعی و بزهکاری را کاهش و حجاب را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه جنگ نابرابر روایتها ایجاب می کند که روایت صحیح به جامعه انتقال یابد، افزود: سنت مرکز ثقل جوامع انسانی است و مدرنیته در جنگ با سنتها قرار گرفته است و میخواهد همه وجود فرهنگی جوامع را استحاله نماید.

باباخانی تأکید کرد: ما منکر استفاده از مدرنیته نیستیم، اما نباید سنتهای جامعه کمرنگ و نهایتا از بین رود.

این مقام مسئول کشوری ادامه داد: اردبیل پیش قراول حرکت های مذهبی در سال های دور و نزدیک بوده است و تمامیت ارضی کشور و حفظ انسجام ملی مرهون این شهر می باشد.

باباخانی نقطه ثقل و قوام جامعه را مراسم مذهبی برشمرد و گفت: تب و تاب سنت ها در اردبیل اصیل تر است و حفظ سنت ها و ارتباط فرم و محتوا ضروری می باشد.

رئیس سازمان هیأتها و تشکل های دینی کشور ضمن اشاره به اینکه تناسب فرم و محتوا می تواند به جذب جوانان کمک نماید، تصریح کرد: دشمن می خواهد سنتها را از جوامع جدا کند.

وی ارتباط با مردم و مراسم مذهبی را دو ستون محکم نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: هیأتها می تواند در طول سال بستری برای همه سلایق ایجاد کند.

باباخانی با تأکید بر اینکه برگزاری مراسم مذهبی رکن اصلی هیأتها می باشد، بیان کرد: دوره هایی برای رشد هیأتها و آشنایی با رسانه برگزار خواهد شد.

وی طراحی، خلاقیت و برنامه ریزی فرهنگی را لازمه ارتقای هیأتها توصیف کرد و گفت: هیأتها باید کانون تربیت نوجوانان باشند و در این زمینه تلاش کنند.

رئیس سازمان هیأتها و تشکل های دینی کشور یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار هیأتهای مذهبی را فعالیت در بخش بانوان اعلام کرد و افزود: باید به نیاز بانوچان توجه شود و برای مواجهه با بانوان علاقمند، از طریق بانوان فعال آموزش دیده اقدام شود.

باباخانی عنوان کرد: هیأتهای مذهبی رسانه هستند و پیامرسانی حضرت زینب (س) در جهت فروریختن کاخ ظلم اقدامی رسانه ای بود.

انتهای خبر/