نقشه شورشیان برای ترور و گروگانگیری پنس و پلوسی!
نقشه شورشیان برای ترور و گروگانگیری پنس و پلوسی!
شورشیان که چهارشنبه گذشته با تحریک دونالد ترامپ به ساختمان کنگره حمله بردند، قصد ترور و گروگانیگری مهره های اصلی حاضر دراین ساختمان شامل پنس و پلوسی را داشتند؛ به گفته آنان این حمله به نظر سازمان یافته بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان دراین باره گزارش داد: یکی از مهاجمانی که به ساختمان کنگره حمله برده بود به افرادی که این ساختمان را اشغال کرده بودند گفته وی به دنبال نانسی پلوسی است تا وی را هدف قرار دهد، این فرد مسلح به سلاح نیمه خودکار با  صدها فشنگ جنگی بوده است.

این رسانه خبری آمریکایی افزود: پیش از حمله شورشیان هوادار دونالد ترامپ،  یک دستگاه وانت پر از مهمات در نزدیکی عمارت کنگره پارک شده بود، این وضعیت از دید ماموران امنیتی در بحبوحه این یورش بدور ماند.

سی ان ان گزارش داد: این خودرو متعلق به یک شهروند آمریکایی اهل ایالت آلاباما بوده که در آن ۱۱ بمب دست ساز، یک قبضه تفنگ نیمه اتوماتیک و دو قبضه کلت کمری قرار داشت.

مهاجمان  به دنبال دار زدن مایک پنس  در کنگره 

جیم بِرگ(Jim Bourg) عکاس و دبیر عکس خبرگزاری رویترز در واشنگتن دی. سی در توئیتی از قصد برخی از مهاجمان برای یافتن مایک پنس معاون دونالد ترامپ و دار زدن وی خبر داد، اظهارات وی از سوی بسیاری از همکاران خبری او در شبکه های مجازی و دیگر رسانه های خبری نشر یافت.

عکاس رویترز که برای تصویربرداری به میان مهاجمان هوادار دونالد ترامپ به ساختمان کنگره رفته بود دراین باره در توئیتی نوشت: حداقل از سه آشوبگر شنیدم که می گفتند، بدنبال مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا هستند تا وی را بعنوان یک خائن به یکی از درخت های واقع در محوطه کپتال هیل به «دار آویزند».

عکاس رویترز در ادامه این خبر در توئیت خودنوشت: این حرف رایج در میان سایر آشوبگران بود،  بسیاری از این افراد شورشی دراین باره سخن می گفتند که مایک پنس را چگونه باید اعدام کرد.

تلاش مهاجمان برای گروگانگیری

«اندور فینبرگ» (AndrewFeinberg) خبرنگار نشریه انگلیسی ایندیپندنت نیز آشوب را نوعی حمله «سازمان یافته» دانست که مهاجمان قصد «گروگانگیری» داشته اند.

خبرنگار ایندیپندنت در حساب توئیتر خود نوشت: بسیاری از مهاجمان هواداران ترامپ در این حمله با خود «دست بند» پلاستیکی از نوعی که پلیس فدرال آمریکا از آن استفاده می کند، به همراه داشتند.

فینبرگ در ادامه توئیت خود نوشت: مهاجمان هوادار ترامپ بواقع به دنبال مایک پنس معاون رئیس جمهوری، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و چاک شومر رهبر دموکرات ها در سنا بودند.

خبرنگار ایندیپندنت می نویسد: این رفتار بسیار سوال برانگیز است که این حمله سازمان یافته و با قصد گروگانگیری بود.

چهارشنبه گذشته برابربا ۱۷ دی ماه،  تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی ترامپ نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس آغاز شد اما در همان ساعات اولیه خبری نمایندگانی که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند را به ترس و لرز انداخت و آن هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره بود.

دفتر کار نانسی پلوسی رئیس محلس نمایندگان آمریکا
 دفتر کار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به اشغال آشوبگران هوادار ترامپ درآمد

توقف نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شور و یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات عالی جهان ضمن سرزنش اقدام ترامپ و هوادارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

با هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره و تلاش برای ورود به ساختمانی که در حال شمارش آرای الکترال کالج بودند، تمام درهای کنگره قفل شد و نیروهای امنیتی در برابر شورشیان به صف کشیدند.

در تیراندازی ها درجریان این شورش، دست کم چهار نفر کشته و دهها نفر هم زخمی شدند.   که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم ۵۳ نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند. تعدادی نیروی پلیس هم در این درگیری زخمی شدند.

با ورود حامیان ترامپ به ساختمان کنگره و متوقف شدن نشست مشترک کنگره، جو بایدن طی سخنانی با تاکید بر اینکه هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، شورش است نه اعتراض گفت که مردم دنیا و حتی فرزندان ما که این صحنه های دردناک و نمایش افتضاح را در پایتخت امریکا می بینند، چه می گویند؟ وی خطاب به ترامپ گفت که دیگر بس است.

بایدن در نخستن نطق تلویزیونی خود پس از شورش طرفداران ترامپ و تسخیر ساختمان کنگره آمریکا که مشغول شمارش آرای گزینشگران و اعلام پیروزی او بودند، این شورش را یک افتضاح خواند.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : ایرنا