نظر آیت‌الله جوادی آملی درباره میزان فطریه و کفاره/ گندم ۴۰، برنج خارجی ۶۰ و برنج ایرانی ۲۲۵ هزار تومان
نظر آیت‌الله جوادی آملی درباره میزان فطریه و کفاره/ گندم ۴۰، برنج خارجی ۶۰ و برنج ایرانی ۲۲۵ هزار تومان
دفتر مرجع عالیقدر آیت‌الله عبدالله جوادی آملی میزان زکات فطره و کفاره غیرعمدی و عمدی ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۳ هجری قمری را اعلام کرد.

به گزارش آذرسلام، بر اساس اعلام دفتر آیت‌الله جوادی آملی مؤمنان می‌توانند به ازای هر نفر به میزان مبلغ حدود سه کیلو گندم، برنج، جو، خرما، کشمش و مانند آن‌ها را به عنوان زکات فطره پرداخت کنند و البته در انتخاب آن ها مختار هستند.

همچنین بر اساس این اعلام، زکات فطره امسال بر اساس نظر آیت‌الله جوادی آملی به قیمت گندم تقریبا ۴۰ هزار تومان و بر اساس قیمت برنج خارجی و ایرانی به ترتیب ۶۰ و ۲۲۵ هزار تومان خواهد بود.

طبق فتوای این مراجع عالی‌مقام، کسی که موقع مغرب شب عید فطر، بالغ، عاقل و هوشیار است و فقیر و بنده دیگری نیست باید برای خود و کسانی که نان‌خور او هستند زکات فطره بپردازد، ضمن آن که کسی که مخارج سال خود و کسانی را که در خرج او هستند ندارد و کسب و حرفه ای نیز ندارد تا بتواند هزینه سال خود و عائله‌اش را از آن راه بگذراند، فقیر است و پرداخت زکات فطره بر او واجب نیست.

همچنین کسی که نماز عید فطر می‌خواند بنابر احتیاط واجب  باید فطره را پیش از نماز عید بپردازد و یا کنار بگذارد.

و اما میزان کفاره غیرعمدی و عمدی نیز بر اساس اعلام دفتر آیت‌الله جوادی آملی به ترتیب برای هر روز ماه مبارک رمضان ۸ و ۴۸۰ هزار تومان است.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : فارس