نشست خبری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی برگزارشد
نشست خبری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی برگزارشد
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تبلیغات اسلامی عهده‌دار فرهنگ دینی جامعه است و بر اساس منویات مقام معظم رهبری سعی می‌کنیم تا به تقویت جریان فرهنگی و دینی انقلاب اسلامی کمک کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده درنشست خبری با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار کرد: تبلیغات اسلامی عهده‌دار فرهنگ دینی جامعه است و بر اساس منویات مقام معظم رهبری سعی می‌کنیم تا به تقویت جریان فرهنگی و دینی انقلاب اسلامی کمک کنیم.

وی به دیدار مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی با رهبر انقلاب اشاره و تأیید مقام معظم رهبری را از رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی امیدبخش و پشتوانه عظیم توصیف کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری جشن «غدیر» و اجرای سرود «سلام فرمانده» مورد تشویق مقام معظم رهبری قرار گرفته و انتظار می‌رود این حرکت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دینی همراه با تأثیرگذاری و حضور مردم ادامه پیدا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ضرورت جبران عقب‌ماندگی‌ها را در این حوزه یادآور شد و تصریح کرد: یک‌هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی در استان به همراه شبکه قرآنی، جامعه مداحان، فعالان فرهنگی در بخش بانوان و انجمن‌های اسلامی سعی دارند در این سنگر برنامه‌های تأثیرگذاری را در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: با حرکت عادی نمی‌توان در این حوزه به موفقیت رسید بلکه فراتر از کار اداری باید با تعهد و تخصص در این حوزه حساس ورود پیدا کرده و بر اساس اولویت‌های ابلاغ شده و منویات مقام معظم رهبری حرکتی تأثیرگذار انجام دهد.

وی ضرورت توجه به جهاد تبیین را در ابعاد مختلف یادآور شد و خاطرنشان کرد: در تبلیغات اسلامی همه فعالیت‌ها با پیوست جهاد تبیین انجام می‌شود و هیچ کار فرهنگی بدون این پیوست انجام‌شدنی نیست.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تکثیر نسلی و توجه به جوانی جمعیت را از دیگر رویکردهای مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان با تبلیغات گسترده سعی دارد تا جمعیت جوان و زاد و ولد را در این کشور بی‌نتیجه نشان دهد در حالی که ما باید به تقویت جامعه جوان و ازدیاد جمعیت توجهی جدی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند تا به حربه‌های مختلف با نشان دادن دین‌گریزی و بازی خوردن نسل آینده، جوانان ما را از میدان خارج کند در حالی که ما باید میدان عمل را برای نسل آینده به شکلی فراهم کنیم تا از این سرمایه‌ها بهترین بهره‌گیری را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده توجه به جوانان، زنان و نهاد خانواده را به عنوان اصالت و هویت فرهنگ دینی یادآور شد و بیان کرد: اقبالی که مردم ما به دینداری نشان می‌دهند، بیش از گذشته است که نمونه‌ای از آن را می‌توان در آئین اعتکاف و استقبال جوانان برای برپایی این مراسم در ۳۰ مسجد استان اعلام کرد.

۶۰ هزار مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان اردبیل اعزام شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل درخواست برای تأسیس خانه قرآن و مجوز برای هیئت‌های مذهبی را در استان بیشتر از سال‌های گذشته اعلام کرد و گفت: ۱۵ خانه قرآنی در صف صدور مجوز قرار دارد و ما با درخواست‌های زیادی برای راه‌اندازی هیئت‌های مذهبی روبه‌رو هستیم.

وی ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی را قابل توجه توصیف کرد و افزود: تمام فعالیت‌ها باید در بستر فرهنگ دینی و مذهبی شکل بگیرد که محوریت این فعالیت‌ها مساجد و هیئت‌های مذهبی هستند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حرکت اخیری که حتی بدون فراخوان انجام شد، ۶ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز پای خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) نشسته و رقابت خوبی را برای پاسخگویی به سوالات در این زمینه نشان دادند.

وی فعال بودن ۱۷۳ مدرسه را در این حوزه یادآور شد و تصریح کرد: ۲۱ هزار اعزام مبلغ و مبلغه را با همراهی ۶۰ هزار نفر از روحانیون شاهد بودیم و قطعاً این حرکت‌ها در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مسجد استان و محلات مختلف به انجام می‌رسد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده برگزاری رویدادهایی همچون حرف‌آورد، نسل سلیمانی و محله همدل را یادآور شد و خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۸۰۰ بانوی فعال و کنش‌گر در برنامه‌های تبلیغات اسلامی حضور پیدا کردند.

بودجه فرهنگی کشور بسیار ضعیف است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با انتقاد از کم بودن بودجه فرهنگی کشور اضافه کرد: به رغم استعدادهای ناب و توانمندی نیروی انسانی، ما با کمبود اعتبارات در حوزه فرهنگی روبه‌رو هستیم که با احتساب هیئت‌های مذهبی و سایر تشکل‌ها در استان اردبیل سالانه کمتر از ۱۰۰ هزار تومان پرداختی را به این مجموعه‌ها شاهد هستیم.

وی بیان کرد: با محوریت قرآن و مساجد وظیفه هوشیاری در برابر نبرد تمدنی غرب را داریم چرا که تأمین اعتبارات و پشتیبانی‌های مالی می‌تواند دلگرمی‌های بیشتری را برای فعالان این عرصه به وجود آورد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده گفت: رسانه‌ها بهترین پشتیبان ما در برگزاری رویدادهای دینی و مذهبی هستند و به راحتی می‌توان از ظرفیت اعتکاف در تهیه گزارش و ترغیب بیشتر جوانان به این مراسم استفاده کنیم.

اننهای خبر/

  • منبع خبر : سازمان تبلیغات اردبیل