نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل در هفته ناجا +پاسخ به سوالات متعدد
نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل در هفته ناجا +پاسخ به سوالات متعدد
سردار هوشنگ حسینی فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل بمناسبت هفته ناجا نشست خبری با رسانه ها برگزار و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، نشست فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل با اصحاب رسانه ها در ستاد فرماندهی انتظامی این استان صبح امروز برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبرنگاران استان هفته ناجا را به کارکنان و معاونت های حاضر در نشست تبریک گفتند.
سردار هوشنگ حسینی سخنان خود را با پاسخ به سوالات خبرنگاران شروع کرد و گفت: امسال ۲ تن مواد مخدر در استان اردبیل کشف شده که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش کشف شده و در هر ۱۵ روز یکبار محلات هدف پاک سازی می شود.

وی با بیان اینکه سن اعتیاد به ۱۴ سال، ولی بسیار نادر؛ رسیده است گفت: در رابطه با مواد مخدر ۱۴۲۴ نفر بازداشتی داشتیم.
وی به ترتیب مواد مخدر، طلاق، خودکشی، بیکاری و عدم پرداخت حقوق قشر های مختلف را از جمله اسیب های استان برشمرد.

سردار حسینی آسیب های اجتماعی شامل؛ نزاع، جرایم علیه موال اشخاص، سرقت، ناهنجاری اجتماعی، تصادفات، جرایم مالی اقتصادی، مواد مخدر و اختلافات ملکی را از دیگر جرایم در استان برشمرد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل درباره مانیتورینگ هوشمند ترافیک استان نیز گفت: با دستور اکید استاندار، شهردار مکلف شد تامین مالی و تجهیز کند در این صورت علاوه بر کنترل ترافیک و نظم و انضباط رانندگی؛ در جرایم سرقت های متعدد و ارائه خدمات به ساکنین و شهروندان می توان از این دوربین های هوشمند استفاده کرد.
در ادامه این نشست سرهنگ علی قهرمانی طالع رئیس پلیس فتای استان اردبیل از کاهش ۱۵ درصدی جرایم از راه پیشگیری نسبت به سال قبل خبر داد و افزد:۹۰درصد جرایم مجازی وسایبری کشف شده است.

قهرمانی افزود: جرایم؛ هتک حیثیت و نشر اکاذیب با ۳۶ درصد، کلاهبرداری اینترنتی ۲۴ درصد، برداشت های اینترنتی و سرقت ۱۸ درصد ثبت شده است.
وی گفت: در ۶ماه اول سال ۱۵ میلیارد تومان پول های برداشت شده غیر مجاز از حسا بهای شهروندان به شاکیان عودت شده است.
رئس پلیس فتا افزود: در حوزه جرایم شرط بندی و قمار بازی های انلاین نیز سه متهم بازداشت و ۴۵ میلیارد که شامل ارز دیجیتال و مالی که ۲ میلیارد تومان آن در پارس اباد روی داده بود، کشف شد.

وی در ادامه از اغاز به فعالیت مرکز امداد و فورتی های جرایم سایبری خبر داد و گفت: متاسفانه بیشتر جرایم سایبری بعد از وقت اداری و یا تعطیلات اتفاق می افتد تا پیگیری آن با تاخیر باشد به همین جهت مرکز فوریت های جرایم سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ راه اندازی شده تا ارتباط با مردم در تمام وقت با سهولت انجام شود.
در ادامه این نشست سردار هوشنگ حسینی فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: سیاست گذاری اول نیروی انتظامی ارائه خدمات هوشمند در کلانتری ها، شکایت ها، ترافیک، ابلاغیه ها و غیره بوده است

وی در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگر کمپ معتادات ایجاد شود سرقت نیز کاهش خواهد یافت توضیح داد: ۵۷ درصد سرقت به ۷ درصد رسیده است و کشفیات نیز ۱۰ درصد به قبل افزایش یافته است در حالی که اگر کمپ معتادات ایجاد شود بیشتر سرقت ها از بین می رود زیرا ۷۰درصد سرقت ها را معتادان مرتکب می شوند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه نرخ کشوری و در نظر گرفته شده جرایم امنیتی به ازاء هر ۱۰۰۰ نفر ۱۵ مورد است گفت: خوشبختانه در استان اردبیل ۷ مورد بوده و در جرایم امنیتی بعد از ۳۱ و در فراوانی سرقت بعد از ۳۰استان هستیم.

وی در پایان این نشست خبری اظهار داشت: رضایت مندی مردم از نیروی انتظامی استان اردبیل در کشور در ربته اول است.

انتهای خبر/