موفقیت و پیشرفت در گرو اعتقاد به آن
موفقیت و پیشرفت در گرو اعتقاد به آن

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی آذرسلام، همه دانشمندان تکنولوژی موفقیت اتفاق نظر دارند که اعتقادات انسان در زندگی و سرنوشت او تأثیر به سزایی دارد. ۱ـ مکانیزم موفیت: انسان برای رشد و تعالی همواره به علم و آگاهی نیازمند است. حتی برای بهرهوری بیشتر از طبیعت نیز محتاج علم و دانش می باشد بنابراین انسان […]

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی آذرسلام، همه دانشمندان تکنولوژی موفقیت اتفاق نظر دارند که اعتقادات انسان در زندگی و سرنوشت او تأثیر به سزایی دارد.
۱ـ مکانیزم موفیت: انسان برای رشد و تعالی همواره به علم و آگاهی نیازمند است. حتی برای بهرهوری بیشتر از طبیعت نیز محتاج علم و دانش می باشد بنابراین انسان برای هر حرکتی چه از نوع فکری و چه عملی آن نیازمند علم و معرفت می باشد برای صعود به قله های رفیع موفقیت نیز ما
به دانش الزم و کافی نیازمند هستیم. موفقیت عبارت است از رسیدن انسان به هدف مورد نظر در کارهایی که انجام می دهد به عبارت دیگر تحصیل مراد و منظور در فعالیت های افراد را موفقیت می نامیم.
تعریف هدف: آنچه را وصول به آن موجب تحقق خواسته ، کسب لذت، یا تحصیل کمال برای انسان می شود هدف می نامیم ما انسان ها از دیدگاه شخصی موفقیت را وصول به هدف معنا می کنیم. معلم بزرگ بشر امام علی )ع( در خصوص موفقیت می فرماید: توفیق از جاذبه های پروردگار است براین اساس هر اقدامی را که باعث رشد انسان به سوی مال مطلق )خالق آفرینش ( شود می توان موفقیت نامید.
۲ -گنج پنهان: ای نسخه نامه الهی که تویی وی آیینه جمال شاهی که تویی
بیرون زتو نیست آنچه در عالم هست از خود بطلب هر آنچه خواهی که توییمعلم بزرگ بشر حضرت علی )ع( می فرماید: آیا تصور می کنی تو هم کوچک هستی در حالی که در وجود تو بزرگ ترین عالم است.
۳ -آرامش پایدار: روحیه حالتی است که جسم و رفتار انسان را تحت تأثیر قرار می دهد انسان ها را از روحیه ای که دارند به دو دسته تقسیم می کنند متبسم و عبوس ، افرادی که تبسم برلب داشته باشند در برخورد با دیگران پیام مثبت ارسال می کنند افرادی که عبوس هستند دائم پیام منفی ارسال می کنند.
۴ -زیر بنای موفقیّت: اعتماد به نفس یعنی انسان جسارت و جرأت انجام کاری را داشته باشد و مرتب عذرتراشی نکند.
عواملی که برای ایجاد و تقویت اعتماد به نفس موثر است عبارتند از:
خودشناسی، خودباوری، خداباوری،برخورداری از سعه صدر برای کسی که صبر ندارد پیروزی نیست ، آراستگی و نظافت، برنامه ریزی، پشتکار، حرکتدر مسیر حق، اطاعت از خالق مهربان، پرهیز از گناه و معصیت،شکرگزارینعمت ها، اظهار عالقه و محبت به دیگران، عفو وگذشت، تواضع در مقابل دیگران، بهره مندی از نشاط روحی، نظم و انضباط
۵-سرچشمه موفقیت: خداوند سرچشمه موفقیت است قدرت و حکمت او بی انتهاست. هر آنچه در دنیا ، ملکوت و جبروت لذتی دارد همه از خداست.
خداوند سرچشمه قدرت، علم ، حکمت و حیات است بنابراین اگر کسی به او اعتقاد داشته باشد همه این امکانات در اختیار او خواهد بود.

::احدداننده فعال رسانه وخبرنگار

انتهای خبر/

  • نویسنده : احدداننده