مصوبات سفر ریاست جمهوری و اقدامات گزارش شود
مصوبات سفر ریاست جمهوری و اقدامات گزارش شود
سید حامد عاملی اظهار داشت: دستگاههای اجرایی که مصوباتی در حوزه آن ها در هشتمین سفر ریاست جمهوری به تصویب رسیده ، نماینده ای از دستگاه مربوطه را برای پیگیری مستمر انتخاب کنند.

به گزارش آذرسلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری، سید حامد عاملی شامگاه روز چهارشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل، اظهار داشت: لازم است هر یک از دستگاههای اجرایی که مصوباتی در حوزه آن ها در هشتمین سفر ریاست جمهوری به تصویب رسیده ، نماینده ای از دستگاه مربوطه را برای پیگیری مستمر انتخاب کنند.

وی افزود: سفر ریاست جمهوری قبل از ابلاغ بودجه، اقدامی موثر برای استان بود و با مصوباتی که در این سفر اعمال شد ،بسیاری از پروژه‌های مهم اجرایی می شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه مصوبات سفر ریاست جمهوری به صورت رسمی هفته جاری ابلاغ می شود، بر پیگیری  اجرای مصوبات سفر تاکید کرد.

عاملی به انعقاد تفاهم نامه با بانک های کشور در سفر ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: در قالب این تفاهم نامه مقرر شده بانک ها با اولویت طرح های مصوب سفر تسهیلاتی برای این طرح ها پرداخت کنند.

استاندار اردبیل در بخشی دیگر نیز افزود: بانک‌ها باید در راستای کاهش مشکلات بخش تولید وارد میدان شده و با تعصب خدمت به مردم و اشتغال به صورت ویژه برای حرکت چرخ های تولید اقدام کنند.

وی بیان کرد: تزریق نقدینگی  حتی به میزان اندکی به حوزه تولید باعث رشد و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است و ضروری است بانک ها در تسهیل روند سرمایه گذاری همکاری بیشتری داشته باشند.

استاندار اردبیل بر پرهیز از برخی بروکراسی‌های زاید و دست و پاگیر در جریان فعال سازی واحدهای راکد از سوی بانک ها و دستگاههای اجرایی تاکید کرد و گفت: در صورت بروز تخلف از سوی بخش های تولید و سرمایه گذاری نیز قبل از ورود به حوزه قضایی در کمیته های تخصصی مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

عاملی اظهار کرد: باید در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری همواره به نفع مردم و اشتغال حرکت کرده و از طولانی شدن روند فعال سازی واحدهای راکد جلوگیری کنیم.

وی در ادامه جلوگیری از تخریب اراضی و نظارت دقیق قبل از اقدام را مورد تاکید قرار داد و گفت: در  گذشته با بی توجهی به حراست از اراضی کشاورزی برخی ساخت و سازها انجام گرفته که این موضوع باید قبل از وقوع مورد پیگرد باشد تا عواقب و خسارت های بعدی آن که تخریب است ، متوجه مردم نشود.

انتهای خبر/