مصلحت اندیشی و تفسیر به رای قانون آفت اجرای آن است
مصلحت اندیشی و تفسیر به رای قانون آفت اجرای آن است
کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مصلحت اندیشی در باب اجرای قانون و تفسیر به رای آن از مهمترین آفات اجرای قانون است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، در آئین تکریم و معارفه روسا و دادستان های حوزه قضایی بیله سوار که با حضور مسئولان قضایی استان و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستانی برگزار شد، محسن اناری به عنوان رئیس جدید دادگستری و رحیم جنگجو به عنوان دادستان جدید شهرستان بیله سوار معرفی شد.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این مراسم با تشریح اولویت ها و برنامه های دستگاه قضایی استان ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات رئیس قوه مقوله پیشگیری از وقوع جرم را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی با مجموعه قضایی استان در چارچوب قانون باعث کاهش هزینه های پیشگیری شده و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

رئیس کل دادگستری استان یکی دیگر از موضوعات مهمی که موجب کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش اختلافات و دعاوی در موضوعات مختلف حقوقی و کیفری می شود را قانون مداری و تبلیغ و اجرای دقیق و صحیح آن عنوان کرد.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بومی و محلی شهرستان بیله سوار وجود گمرگ در این استان را ظرفیت بسیار خوبی برای رونق اشتغال ذکر کرد و افزود: باید مسئولین شهرستانی با ورود به موقع جدی خود به مسائل و مشکلات در بحث گمرگ به توسعه و رونق آن کمک کنند.
حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو همچنین بحث کشاورزی منطقه و مشکلات آن را موضوع جدی عنوان نمود و افزود: مسئله مدیریت آب و تقسیم عادلانه آن در بین زارعین بسیار با اهمیت ذکر کرد و افزود: باید مدیران مسئول در این زمینه تصمیمات درست و بر اساس اصول و قواعد از قبل برنامه ریزی شده اقدام نمایند تا کشاورزان در این حوزه با مشکلات کمتری درگیر باشند.
مقام عالی قضایی استان با اشاره به مرزی بودن شهرستان و حساسیت منحصر بفرد مناطق مرزی خاطر نشان کرد ؛ حفظ امنیت در مناطق مرزی از مهم ترین اهداف متعالی نظام و دستگاه قضایی است و با کسانی که بخواهند کوچکترین خدشه به این امنیت خدشه وارد کنند به شدت برخورد می شود.

انتهای خبر/