مشاوره، معاضدت قضائی و وکالت بدون هزینه ارائه می شود
مشاوره، معاضدت قضائی و وکالت بدون هزینه ارائه می شود
مهدی عبدی رئیس دفتر حمایت قضائی ایثارگران و بسیجیان استان اردبیل از ارائه خدمات ویژه حقوقی و قضائی در دفتر حمایت قضائی و حقوقی از بسیج و ایثارگران در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، مهدی عبدی رئیس دفترحمایت حقوقی ‌قضایی ایثارگران استان اردبیل ازارایه مشاوره حقوقی به بسیجیان و ایثارگران به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: دفتر حمایت قضایی و حقوقی از ایثارگران بمنظور مشاوره و مساعدت قضائی از بسیجیان، رزمندگان، ایثارگران آزادگان و جانبازان  در سال ۶۵ به تصویب رسید و از سال ۶۶ شروع به فعالیت کرد.

 

عبدی با اشاره به معاضدت قضائی به این قشر خاطر نشان ساخت: این قشر در مراجعه به درخواست مشاروه و راهنمایی و یا وکالت در وحله اول برای صلح و سازش تلاش می شود و در صورت عدم سازش وکالت بدون هزینه برای او پذیرفته و مسیر طی می شود.

 

رئیس دفتر حمایت و معاضدت قضایی ایثارگران سپاه استان اردبیل اظهار داشت: وکلای این دفتر بر اساس مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد حقوق و به صورت افتخاری پیگیری پرونده رابه عهده می‌گیرند و بیشتر آنها پروانه وکالت هم دارند.

 

مهدی عبدی با بیان اینکه پیگیری پرونده‌ها از طریق دفتر معاضدت قضایی در خیلی موارد زودتر به نتیجه می‌رسد تصریح کرد: محل استقرار این دفاتر در مراکز دادگستری هر حوزه قضایی شهرستانها بوده ویا با اجازه ریاست کل دادگستری مکانی به این دفاتر واگذار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه جانبازان ۲۵درصد به بالا، آزادگان، رزمندگانی که حداقل ۶ماه متوالی در جبهه بودند و بسیجیان فعال یا ویژه که فعالیت مستمر در بسیج دارند شامل این خدمات می‌شوند؛ تأکید کرد: به بسیجیان عادی فقط خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود.

 

عبدی تاکید کرد: در مواردی این دفتر ورود نمی‌کند که از جمله آنها؛ دعاوی خانوادگی از جنس طلاق، که در این مورد فقط مشاوره در جهت رفع اختلاف ارائه می‌شود.

اودر پایان با بیان اینکه روزانه مراجعه کننده زیادی جهت مشاوره مراجعه می کند، خاطرنشان کرد: دفتر حمایت و معاضدت قضایی در اکثرشهرستان های استان نیز فعال بوده و جامعه هدف یاد شده، در این حوزه ها می‌توانند جهت مشاوره و دیگر مساعدت ها به این دفاتر مراجعه کنند.

او در پایان گفت: از وکلای مجرب و متعهد حتی در سطح دکتری جهت حمایت از بسیج و ایثارگران در این دفتر استفاده می شود.

انتهای خبر/