مسئولان باید باید! را کنار بگذارند اقدام کنند
مسئولان باید باید! را کنار بگذارند اقدام کنند
آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل گفت: مسؤولان مرد فعال باشند نه مرد قوال، مردم منتظر اقدامات شما هستند نه منتظر سخنرانی مملو از باید، باید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل خطاب به مسؤولان اظهار کرد: از مسؤولان اجرایی کشور می‌خواهیم از خطابه‌خوانی و صحبت‌های زیاد اجتناب کنند و شایسته است مسؤولان کلاً دور خطابه خوانی خط بکشند.

وی افزود: مسؤولان مرد فعال باشند نه مرد قوال؛ حال اگر عطش سخنرانی اقتضاء کرد که سخنرانی کنند اولاً بسیار کوتاه باشد، نشست‌های حساس در کشورهای پیشرفته ده دقیقه بیشتر نیست، در عرض ده دقیقه مصوبات حساس را انجام می‌دهند و بلند می‌شوند و می‌روند سراغ کار. ثانیا اگر سخنرانی کردند از کلمه «باید»  اجتناب کنند این قطعا ملت ما را عصبانی می‌کند، تمام کار دست شماست شما حق ندارید بگویید باید فلان طور بشود باید این‌طور بشود، مردم منتظر اقدامات شما هستند نه منتظر سخنرانی مملو از باید، باید.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: ثالثاً در سخنرانی مواظب باشید نه به ملت اهانت شود و نه ظرفیت عظیم برای دشمن درست شود. رابعا اگر بناء سخنرانی دارند، «من من» نگویند.

امروز زمان تهدید گذشته است/ تهدید ایران جنگی روانی بیش نیست

وی در ادامه با اشاره به تهدیدات اخیر اسرائیل علیه ایران گفت: اسرائیل از دیروز تهدیدات عجیبی را علیه ایران شروع کرده که وقت حمله به ایران فرا رسیده و ما در سه مرحله به ایران حمله خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به این تهدیدات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و افزود: من می‌گویم که اولاً اینها همه جنگ روانی است که ایران شروط کمرشکن آمریکا و دولت‌های اروپایی را در مذاکره قبول کند ولی کور خوانده‌اند. دولت ایران هیچ وقت با دست خود ملت خود و کشور عزیز را ذلیل نخواهد کرد و هیچ وقت شروط مزبور را نخواهد پذیرفت.

وی تاکید کرد: امروز زمان تهدید گذشته، فقط بندهای برجام برای ایران معتبر است نه یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم. ثانیاً فرض کنید که اسرائیل واقعا حمله کند این فرصت خوبی است که ایران کل منطقه را از لوث اسرائیل تطهیر  کند. وقتی اسرائیل این ببر کاغذی قادر به شکست حماس و حزب‌الله نیست چطور در برابر نیروهای مسلح ایران که آمریکا را در منطقه به ذلت کشانده می‌خواهد مقاومت کند.

عاملی تصریح کرد: اسرائیل ناخواسته با این سخنان خود شان ایران را در بین مسلمانان بلکه آزادگان جهان به عرش برده، چون تمام دنیا و مخصوصا ملت‌های مسلمان، نهایت نفرت و عداوت را با اسرائیل دارند، از دیروز تمام ملت‌های کشورهای عربی خطاب به ایران کامنت می‌نویسند که؛ “ابشری بطول سلامه یا ایران” یک نویسنده عرب گفته ظاهراً اسرائیل خیال می‌کند در حال اجرای یک فیلم هالیوودی است.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: کشورهای عربی هم که این تهدیدات را باور کرده‌اند، گفتند؛ هم خطر این حمله و هم خطر فعالیت‌های هسته‌ای ایران از همه بیشتر متوجه کشورهای عربی است و لذا ما حاضریم به طور کامل با ایران مذاکره و به‌طور کامل همکاری اقتصادی داشته باشیم تا مشکل تحریم ایران حل شود، اما دست از فعالیت‌های هسته‌ای بردارد و لذا امارات همکاری خود را با ایران شروع کرد.

انتهای خبر/