محدودیت‌های هوشمند کرونایی اعمال می‌شود
محدودیت‌های هوشمند کرونایی اعمال می‌شود
استاندار اردبیل گفت: محدودیت هوشمند کرونا در سطح استان باید نسبت به رنگ‌بندی و به تناسب وضعیت اعمال شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، سید حامد عاملی پیش از ظهر امروز در جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی در محل سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل اظهار داشت: اعمال محدودیت‌های کرونایی با تصمیم ستاد ملی کرونا تفویض اختیار شده و به استان‌ها واگذار شده است که در این زمینه متاسفانه در شرایط کنونی و عادی‌انگاری‌ها نسبت به سویه امیکرون انتظار می‌رود در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آید.

وی بیان کرد: فعالیت و خدمات‌رسانی مراکز درمانی و داروخانه‌ها تا ساعت ۱۲ شب ادامه خواهد داشت که در این زمینه خدمت‌دهی به مبتلایان کرونایی و مراجعات سرپایی به درمانگاه‌ها ادامه خواهد داشت.

استاندار اردبیل ادامه داد: ارائه خدمات در طول روز ۱۶ ساعت به شهروندان به مدت دو هفته محقق شده که در این زمینه تمام داروخانه‌ها و درمانگاه‌هایی که شبانه‌روزی نیستند می‌تواند به ارائه خدمات به شهروندان بپردازند.

عاملی اظهار کرد: متاسفانه سویه جدید امیکرون با انتشار ۵ برابری نسبت به دلتا جامعه را تهدید می‌کند که در این زمینه طبق تظریه متخصصان احتمال میزان تلفات به مثابه پیک‌های گذشته خطرناک است و نباید نسبت به موضوع بی‌مسئولیت و بی‌احساس باشیم که در این زمینه صدا و سیما و رسانه‌های گروهی وظیفه سنگینی در تنویر افکار عمومی دارند.

وی تصریح کرد: صدا و سیما در آگاهی‌دهی به مردم نقش اساسی دارد که در این زمینه متخصصان باید نسبت به حساسیت موضوع مردم را آگاه کنند و محدودیت هوشمندی در سطح استان داشته باشند، چرا که این محدودیت‌ها با رنگ‌بندی و تناسب وضعیت اعمال شده و مردم و دستگاه‌های اجرایی باید به چهارچوب‌های قانون پای‌بند باشند.

استاندار اردبیل افزود: امری لازم و ضروری است تا مدیران بانک‌ها نسبت به اعمال پروتکل‌های بهداشتی جدی باشند که  در این زمینه از مردم استان درخواست داریم تا توجه جدی در این زمینه داشته باشند و تا عید نوروز نسبت به دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کارهای ضروری و روزانه خود را انجام دهند.

عاملی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از افزایش مراکز تجمیعی انتظار داریم نسبت به تقویت مراکز واکسیناسیون و نظارت بیشتر صنوف با رعایت پروتکل‌ها اقدام شود و اتاق اصناف نیز باید همکاری‌های همه‌جانبه‌ای در این زمینه داشته باشند.

وی تصریح کرد: از مردم استان انتظار داریم در سویه پیک ششم کرونایی رعایت‌های همه‌جانبه‌ای داشته باشند و بااحساس مسئولیت بیشتر نسبت به آموزش فرزندان خود بپردازند چرا که در صورت حاد شدن وضعیت کرونایی مجبور به بازگرداندن محدودیت‌ها در استان خواهیم بود.

 

انتهای خبر/