بستر اینترنتی دادرسی و محاکمه زندانیان اردبیل از طریق فضای مجازی و از راه دور راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، همزمان با روز عدالت و فناوری های نوین هفته قوه قضائیه، واحد دادرسی الکترونیکی در دادگستری استان با حضور رئیس کل دادگستری استان راه اندازی شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در تشریح استفاده دستگاه قضایی استان از فن آوری های نوین الکترونیکی گفت: یکی از مهم ترین برنامه های دادگستری استان در استفاده از فن آوری های الکترونیکی، راه اندازی دادرسی های الکترونیکی مابین زندان و دادگستری است.

وی افزود: با توجه به ضرورت های پیش آمده از جمله شیوع بیماری کرونا و لزوم کاهش تردد ها و نیز در نظر گرفتن جواب امنیتی دادرسی الکترونیکی در دستور کار گرفت و امروز مورد بهره‌برداری رسید.

با راه اندازی این سامانه مابین زندان و دادگستری، امکان محاکمه غیر حضوری متهمان بدون مراجعه به محاکم مهیا شده  و مراحل دادرسی از طریق ارتباط تصویری زنده متهم و دادگاه برگزار می گردد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه  به تشریح  اقدامات و عملکرد استفاده از خدمات الکترونیک قضایی دادگستری استان پرداخت و گفت: بیش از ۹۰ درصد اوراق قضایی از طریق الکترونیکی ابلاغ می‌شود که در تسریع در رسیدگی ها، کاهش طاله دادرسی و ارائه خدمات به مردم در سریع ترین زمان ممکن بسیار موثر بوده است است.

 

انتهای خبر/