مجازات حبس در انتظار پیش فروشندگان ساختمان خارج از دفترخانه اسناد رسمی
مجازات حبس در انتظار پیش فروشندگان ساختمان خارج از دفترخانه اسناد رسمی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل هشدار داد: درج هر گونه انتشار آگهی پیش فروش ساختمان بدون اخذ مجوز غیر قانونی بوده و با متخلّفان مطابق قانون برخورد می شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل هشدار داد: درج هر گونه انتشار آگهی پیش فروش ساختمان بدون اخذ مجوز غیر قانونی بوده و با متخلّفان مطابق قانون برخورد می شود.

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در خصوص بررسی نحوه اجرای قانون پیش فروش ساختمان و اتخاذ تصمیمات لازم برای تسهیل، اجرا و رفع موانع احتمالی، جلسه ای با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، مدیران و مسئولان متولی دستگاه های اجرایی در محل ساختمان مرکزی دادگستری استان برگزار شد.

جلال آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در این جلسه با تشریح جزئیات قانون پیش فروش ساختمان بر لزوم اجرایی کردن جامع و کامل این قانون در استان تأکید کرد و اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم اجرای کامل این قانون شاهد تشکیل پرونده های متعدد در محاکم قضائی هستیم بنابراین ضروری است تا دستگاه های متولی و ناظر دقت و نظارت کافی بر این امر داشته باشند تا از بروز بسیاری از اختلافات و دعاوی پیشگیری شود.

وی گفت: مطابق قانون اجازه پیش فروش ساختمان منوط به پیشرفت ۳۰ درصدی کار است و خریدار باید پس از مذاکرات مقدماتی در بنگاه های املاک، برای تنظیم سند پیش فروش رسمی باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کند.
وی با اعلام اینکه به جد پیگیر اجرایی نمودن جامع و کامل این قانون در استان هستیم، هشدار داد: هرگونه انتشار آگهی پیش فروش ساختمان از سوی اشخاص در مطبوعات و رسانه ها بدون اخذ مجوز غیر قانونی بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می شود ومطابق ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان مجازات حبس در انتظار پیش فروشندگان خارج ازدفترخانه خواهد بود.
انتهای خبر/