قیمت مرغ در اردبیل کاهش می‌یابد
قیمت مرغ در اردبیل کاهش می‌یابد
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تا یک هفته آینده شاهد کاهش چشمگیر قیمت مرغ در این استان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، خلیل نیکشاد روز سه‌شنبه اظهارداشت: تمهیدات موثری از سوی ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت گوشت مرغ انجام شده و تا اطلاع ثانوی از خروج مرغ زنده و همچنین لاشه مرغ به خارج از استان جلوگیری و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی گفت: از امروز در فروشگاه‌های مجاز توزیع گوشت منجمد مرغ در تمامی شهرستان‌های استان آغاز شده و این میزان توزیع از افزایش بی‌رویه گوشت مرغ جلوگیری خواهد کرد.

نیکشاد افزود: جوجه‌ریزی در جریان آبان ماه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه بود و بزودی قیمت گوشت مرغ به قیمت اصلی و معقول خود بازخواهد گشت.

وی بیان کرد: بطور متوسط در این استان ماهانه چهار هزار و ۶۰۰ تن گوشت مرغ تولید می‌شود که از این میزان هزار و ۹۰۰ تن نیاز داخلی استان است.

رییس سازمانی جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در فاصله زمانی ۹ تا ۱۹ مهرماه سال جاری میزان جوجه‌ریزی در سطح تراز ملی از ۱۲۰ میلیون قطعه به ۹۰ میلیون قطعه کاهش یافت و این میزان کمبود برای مصرف‌کنندگان ملموس است که با شیب افزایش قیمت همراه بوده است.

وی عدم تامین نیاز ۱۰۰ درصدی واحدهای صنعتی تولید گوشت مرغ را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ ذکر کرد و گفت: استان‌های تهران ، زنجان و آذربایجان‌شرقی مصرف‌کنندگان دائمی تولیدات گوشت سفید استان اردبیل هستند و مسوولان استان برای به تعادل رسانده قیمت گوشت مرغ تلاش می‌کنند.

انتهای خبر/