قطعا “بیله سوار” منطقه آزاد تجاری خواهد بود/حماسه شهدای شهریور سال۱۳۲۰ در کتاب درسی گنجانده شود
قطعا “بیله سوار” منطقه آزاد تجاری خواهد بود/حماسه شهدای شهریور سال۱۳۲۰ در کتاب درسی گنجانده شود
آیت الله سید حسن عاملی در یادواره شهدای مرزبان شهریور سال 1320 بیله سوار این شهر را یکی از نقاط قطعی منطقه ازاد تجاری معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در یادواره گرامی داشت ۳۵ شهدای مرزبان، شهریور سال ۱۳۲۰ شهرستان بیله‌سوار که چندین روز در برابر تجاوز روسها به خاک ایران مقاومت کرده بودند؛ اظهار داشت: قبل از انقلاب درباره تبیین و ترویج شجاعت این شهدا غفلت شده بود که اکنون احیا شده و باید به آن افتخار کرد.

در این مراسم که نمایش نامه حماسه شهدای مرزبان اجرا شد وی گفت: تئاتر حماسه شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ بیله‌سوار، خداآفرین و جلفاو جا دارد از شبکه ملی پخش شود تا دنیا به روحیه ایستادگی و شجاعت مرزبانان ما پی ببرند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه اردبیل با صراحت افزود: از مسیر اردبیل و شهرستان بیله‌سوار به بازارهای روسیه می توان دسترسی داشت بنابراین اولویت اول تایید منطقه آزاد تجاری با مناطقی است که، گمرک و پایانه مرزی در آن وجود دارد و بیله سوار قطعا یکی از آن مناطق است.

عاملی با بیان وعده مساعدت شخصی و عملی به سرمایه گذاران استان ادامه داد: جهت رفع موانع زیرساخت سرمایه گذاری شخصا ورود خواهم کرد.

وی در ادامه به بحران کمبود آب اشاره کرد و افزود: کم آبی و مشکلات اهالی به اطلاع مقام معظم رهبری رسانده شده ولی از مسئولان می‌خواهم آبیاری قطره‌ای، را در دستور کار اراضی قرار دهند.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : تولیدی