قدردان مردم هوشیار اردبیلیم/ دادستان جدید از حقوق عامه صیانت کند/سازمان بازرسی و دادگستری با دولت تعامل کند
قدردان مردم هوشیار اردبیلیم/ دادستان جدید از حقوق عامه صیانت کند/سازمان بازرسی و دادگستری با دولت تعامل کند
دادستان کل کشور از سازمان بازرسی و قضائی خواست از دولت در تولیدکنندگان حمایت کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام اردبیل، حجت السلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در سفر به اردبیل و درمراسم تودیع و معارفه دادستان های اردبیل که صبح امروز ۳۰ خرداد در سالن ولایت این شهر برگزار شد، با قدردانی از مردم استان و شهرستان اردبیل تصریح کرد: اردبیل و مردم آن در تاریخ برای همیشه درخشیده و این مدال افتخار ارادت خاص این دیار به خاندان پیامبر و اهل بیت است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در سال گذشته؛ اختشاشات و ناآرامی ها کشور رصد می شد و اردبیل با وضعیت خاصی که پیش آمده بود علی رغم فتنه انگیزی و آتش افروزی دشمنان از راه رسانه ها و ماهواره ها بازیچه دست آنها نشد و خیلی زود متوجه توطئه دشمن شد، افزود: این استان و شهرستان درمقایسه با ناآرامی های سایر نقاط کشور و اتفاقات تلخی که افتاد از حیث تلفات یکی از آرامترین و ایمن ترین استان کشور بود که این مرهون ولایت مداری و هوشمندی و نشات از ارادت به خاندان اهل بیت است.

وی درادامه و در بخش دیگری از سخنان خود سالروز ۳۰خرداد ۱۳۶۰ را یادآور شد و خاطر نشان ساخت: در استانه هفته قوه قضائیه؛ جنایت هولناک منافقین را نباید فراموش کرد که با اقدام انفجار دفتر نخست وزیری، سیدالشهدای انقلاب بهشتی و یارانش را به شهادت رساندند.

وی با استهزاء حقوق بشر آمریکایی و غرب تصریح کرد: تا به امروز بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم از اقشار متعدد جامعه به دست منافقین تروریست ترور شده و کشته شده اند و اکنون داعی خیر خواهی برای ملت ایران هستند! و تحت حمایت غرب و امریکا به فعالیت جنایت آمیز خود ادامه می دهند.

منتظری مهمترین مولفه امروز کشور را تامین و ایجاد امنیت با ثبات و پایدار بشمرد و گفت: امنیت، عدالت و زندگی آرام مردم مهمترین دستور کاری دادستان ها بوده و این نیاز جامعه است.

دادستان کل کشور با اشاره به سخنان استاندار اردبیل در تعامل و هم افزایی سازمان بازرسی و قضائی با مدیران اجرایی در پیشبرد توسعه اقتصادی کشور اظهار داشت: هم دستگاه قضائی و هم سازمان بازرسی باید در کنار دولت مردان بوده و در مواردی که نیاز به رفع مانع توسط این سازمان ها باشد، همکاری عینی و تعامل سازنده مستمر داشته باشند؛ البته وظیفه ذاتی این نهادها حرکت در مسیر قانون بوده و این به این معنی نیست که قانون سهل گرفته شود یا با متخلفین برخورد نشود.

وی دراین باره گفت: دولت مردان در هر زمان و لحظه ای که نیاز به کمک دتسگاه قضائی و سازمان بازرسی باشند مسئولین این دستگاهها باید درد دسترس بوده و رفع مانع کنند.

دادستان کل کشور حمایت از توسعه اقتصادی و تولید کنندگان را از برنامه های مستمر این قوه برشمرد.

منتظری دادستان کل کشور در پایان سخنان خود خطاب به جلال آفاقی دادستان جدید اردبیل تاکید کرد: برقراری نظم امنیت و آرامش در استان و شهرستان و صیانت از حقوق عامه و احیای آن همکاری با همه حوزه و دستگاههای استان مورد انتظار قوه قضائیه است.

وی همچنین تصریح کرد: دادستان در پرونده ها و ماموریتهای محوله از سوی دادستان به ضابطین قضائی طبق حکم قانون مستقیما ریاست مدیریت به ضابطین را بر عهده دارد و رئیس محسوب می شود و اگر ضابطی و یا مجموعه ضابطی در پرونده مربوط تخلفی داشته باشد دادستان مسئول برخورد و رسیدگی است.

انتهای خبر/

 

 

  • نویسنده : سیدمهدی قدیرزاده
  • منبع خبر : تولیدی