قانون پیش فروش ساختمان در استان اردبیل با جدیت اجرا می‌شود
قانون پیش فروش ساختمان در استان اردبیل با جدیت اجرا می‌شود
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: درصدد هستیم با هماهنگی و اتخاذ راهکارهای ممکن اجرای این قانون از ابتدای سال آینده به صورت جامع و کامل از سوی کلیه دستگاه‌ها و نهادها باید در سطح استان اجرایی شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، ناصر عتباتی در جلسه بررسی و عملیاتی سازی قانون پیش فروش ساختمان با اشاره به اهمیت و حساسیت اجرای قانون پیش فروش ساختمان اظهار داشت: بی‌توجهی و عدم اجرای این قانون موجب تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم شده است و گرفتاری‌های بسیاری برای مردم بوجود آورده است.

وی بیان کرد: با هماهنگی و اتخاذ راهکارهای ممکن اجرای این قانون از ابتدای سال آینده به صورت جامع و کامل از سوی تمامی دستگاه‌ها و نهادها باید در سطح استان اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: قانون پیش فروش ساختمان قانون شفاف و جامع است و در این قانون وظایف همه دستگاه ها و نهادها مشخص شده است بنابراین همه دستگاه‌های ذیربط مکلف به اجرای آن هستند.

وی با اعلام اینکه بسیاری از پروندهایی که در محاکم قضایی در این خصوص تشکیل می‌شود ناشی از بی اطلاعی و نااگاهی مردم از این قانون است از مسئولان متولی خواست؛ تا ضمن تهیه دستورالعمل شفاف تر و عامه فهم تر با استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی، از جمله صدا و سیما و نشریات این قانون به آگاهی عمومی برسد تا این قانون در جامعه نهادینه شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: دستور داده شده تا گشت‌های تلفیقی متشکل از دستگاه قضایی استان و دستگاه‌های متولی تشکیل شود تا نظارت‌ها و بازرسی‌های دقیق و مستمر از واحدهای صنفی دخیل و نیز موارد آگهی پیش فروش ساختمان بدون اخذ مجوز  به عمل آورند و  هر گونه موارد تخلف را جهت برخورد مطابق با قانون به مراجع قضایی معرفی کنند.

در این جلسه همچنین مقدمات تشکیل کمیته فنی متشکل از کارشناسان و دو نفر از قضات مجرب حقوقی به منظور تهیه فرم و قالب‌بندی خاص تدارک دیده شد تا در اختیار مشاورین املاک به منظور انجام مقدمات معامله در بنگاه های املاک قرار گیرد.

طباطبایی داستان مرکز استان نیز در این جلسه تاکید کرد: هیچ بنگاه و مشاور املاکی حق تنظیم سند معامله پیش فروش ساختمان را ندارد و هر گونه تنظیم سند معامله در این زمینه با حضور طرفین معامله باید صرفا در دفاتر اسناد رسمی انجام گیرد.

انتهای خبر/