امکان دادرسی الکترونیکی پرونده های قضائی فراهم شد
امکان دادرسی الکترونیکی پرونده های قضائی فراهم شد
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: همزمان با هفته قوه قضائیه سامانه دادرسی الکترونیکی قضایی در دادگستری استان راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، حجت الاسلام حسین کثیرلو در مراسم راه‌اندازی سامانه دادرسی الکترونیکی اظهار کرد: همزمان با هفته قوه قضائیه و در راستای اجرای بخشنامه ابلاغی مبنی بر راه‌اندازی دادرسی الکترونیکی، فاز دوم این  سامانه در دادگستری استان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: فاز اول شامل برقراری ارتباط الکترونیکی زندان با محاکم بود که خوشبختانه هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد دادرسی‌های ما بین زندان و محاکم در دادگستری استان از طریق الکترونیکی برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: در فاز دوم که امروز به‌بهرداری رسید طرفین پرونده و یا وکلای آنان می‌توانند با ثبت درخواست دادرسی الکترونیکی خود، در وقت مقرر بدون مراجعه به شعب و محاکم اقدام به برقراری ارتباط الکترونیکی نموده تا فرایند دادرسی از این طریق انجام شود.

وی تصریح کرد: این سامانه در تمامی حوزه‌های قضایی تابعه استان فعال بوده و طرفین پرونده در تمامی حوزه‌های قضایی می‌توانند با شعبات خود فرایند دادرسی الکترونیکی را انجام دهند.

انتهای خبر