علت برگشت کیوی و فلفل از صادرات چیست؟
علت برگشت کیوی و فلفل از صادرات چیست؟
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موظف است علت و دلایل برگشت خوردن اقلام کشاورزی را بررسی کند و با مذاکره صحیح با روسیه و هند علل برگرداندن فلفل و کیوی از سوی این کشورها مشخص شود.

به گزارش آذرسلام، رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برگشت خوردن برخی از اقلام صادراتی کشاورزی مانند فلفل و کیوی، اظهار کرد: علت برگشت خوردن چنین اقلامی نیاز به کار کارشناسی بیشتر دارد، اما در کل دیپلماسی اقتصادی کشور باید در سطح بازار، صادرات و واردات قوی‌تر عمل و مسائل را به خوبی رصد کند.

وی افزود: عرصه تجارت در دنیا رقابتی است و اگر می‌خواهیم محصولی را صادر کنیم باید کیفیت و استانداردهای لازم را به ویژه در زمینه بسته‌بندی داشته باشیم، آن هم به شکلی که رضایت مشتریان جلب شود. دولت موظف است علت و دلایل برگشت خوردن اقلام کشاورزی را بررسی کند و با مذاکره صحیح با روسیه و هند، علل برگرداندن فلفل و کیوی از سوی این کشورها مشخص شود تا اگر نقیصه‌ای در این زمینه وجود دارد، رفع شود.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس، خاطرنشان کرد: علت دقیق برگشت خوردن این اقلام کشاورزی هنوز مشخص نیست، اما باید در کنار دیپلماسی سیاسی، دیپلماسی اقتصادی و تجاری فعال باشد و  استانداردها رعایت شود، به طوری که وقتی اجناس داخلی را صادر می‌کنیم بدون مشکل از سوی کشورهای دیگر پذیرفته شود.

انتهای خبر/