طرح زوج و فرد در مرکز شهر امکان پذیر است
طرح زوج و فرد در مرکز شهر امکان پذیر است
سرهنگ سیدحجت فتاحی رئیس پلیس راهور استان اردبیل در نشست با شهردار اردبیل از آمادگی این معاونت انتظامی استان برای اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها خبر داد.

به گزارش آذرسلام، محمود صفری در نشستی با رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل اظهار کرد: برنامه‌ برطرف کردن مشکل ترافیک مرکز شهر امری مهم و یک اولویت‌ است و در همین راستا تجهیز اتاق کنترل ترافیک شهرداری برای اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد امسال در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به گشایش مرکز هوشمند کنترل ترافیک در بهمن‌ سال گذشته، اضافه کرد: این مرکز با هدف کنترل هوشمند و نظم‌بخشی به امور ترافیک شهر به بهره‌برداری رسید و شهرداری نسبت به تجهیز و راه‌اندازی آن به همراه نصب ۱۰ سامانه ثبت سرعت، ۹ سامانه پایش تصویر و یک سامانه عبور از چراغ قرمز اقدام کرد.

شهردار اردبیل گفت: اقدام‌های موثر دیگر در راستای کنترل ترافیک شهر تداوم دارد و امسال نیز با مصوبه شورای اسلامی شهر و اعتبار مصوب، توسعه تجهیزات هوشمند ترافیکی انجام و دوربین‌ها با مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی متصل می‌شود که این پیوند، هماهنگی ۲ مجموعه همچنین اعمال قانون و کنترل ترافیک را تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه با افزایش تجهیزات اتاق کنترل ترافیک شهرداری و دریافت کد جریمه شاهد کاهش ترافیک در اردبیل می‌شویم، افزود: تجهیزات و سامانه‌هایی که در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، شامل پنج سامانه برای کنترل سرعت خودروها و ثبت تخلف‌های مرتبط با سرعت و ۲ سامانه ثبت تخلف‌های خودرویی مانند پارک‌های دوبل در معابر است.

صفری، ۲ سامانه ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و ۱۰ سامانه پایش تصویری را از دیگر تجهیزات برشمرد و عنوان کرد: ۲ تقاطع پر رفت و آمد اردبیل نیز در راستای کاهش تاخیر، هوشمندسازی می‌شود و بیش از ۲۰ تقاطع دارای چراغ راهنمایی هم با هدف ذخیره‌سازی انرژی برای استفاده در مواقع بحرانی و قطعی برق به باتری (یوپی‌اس) مجهز خواهد شد.

آمادگی پلیس برای اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر

سید حجت فتاحی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل نیز در ادامه از آمادگی این مجموعه برای اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد در هسته مرکزی شهر اردبیل خبر داد.

سرهنگ سیدحجت فتاحی با قدردانی از تلاش‌های شهرداری اردبیل در راستای کاهش و کنترل ترافیک گفت: یکی از خواسته‌های شهروندان کنترل ترافیک به ویژه در مرکز شهر بود که در همین راستا مجوز اجرای طرح زوج و فرد پس از تصویب شورای ترافیک، از وزارت کشور دریافت شد.

اردبیل بیش از ۵۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و در نتیجه افزایش جمعیت در چند سال گذشته هسته مرکزی این شهر در اوقات مختلف روز درگیر گره‌های ترافیکی شده است.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اردبیل