شفاف سازی، سرعت و دقت اولویت کار در امور کارشناسی باشد
شفاف سازی، سرعت و دقت اولویت کار در امور کارشناسی باشد
حجت الاسلام کثیرلو رئیس دادگستری استان اردبیل در دیدار هیات مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری شفاف سازی و سرعت و دقت را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، بیست و یکمین جلسه شورای معاونین دادگستری استان در قالب نشست هم اندیشی با هیات مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز استان، رئیس شوراهای حل اختلاف استان و معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

 

رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این جلسه با تبریک کسب رتبه دوم کشوری توسط مرکز کارشناسان رسمی استان اردبیل را در نتیجه عمل به تکالیف تعیین شده از سوی مرکز کارشناسان کل کشور دانست و خاطر نشان کرد: مسلما شفافیت عمل در امور کارشناشی، در گرو عمل به محورهای سند تحول قضایی و مخصوصا استفاده روز افزون از فناوری های نوین الکترونیک است و یقینا آموزش سامانه های نوین الکترونیکی به کارشناسان کمک زیادی در کاهش اطاله دادرسی خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه پایبندی به قانون و هماهنگی در اجرای صحیح قوانین و مقررات را ضروری دانست و افزود: باید هر گونه ایرادات و خطاهای خود را به هم گوشزد کنیم و در امور کارشناسی دقت و حساسیت لازم را داشته باشیم تا شاهد اختلاف فاحش نظریات کارشناسی در برخی از پرونده ها نباشیم.

رئیس کل دادگستری استان هم چنین بر لزوم حضور تمامی کارشناسان در هیات های کارشناسی تاکید کرد و گفت: وقتی پرونده ای به لحاظ حساسیت و ضرورت به هیات های کارشناسی ارجاع داده می شود باید تمامی کارشناسان به آن موضوع ورود کرده و نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند.

وی شناخت وظیفه و انجام دقیق آن را نشانه ای شاخص در انجام صحیح کار و خداپسندانه دانست و گفت: “بی شک این امر نمود اخلاق حرفه ای در هر تشکیلات است”.

شفاف سازی، سرعت و دقت اولویت کار در امور کارشناسی، استفاده از ظرفیت کارشناسان معاضدتی، افزایش جلسات جهت همکاری و هماهنگی به منظور حل مشکلات از دیگر تاکیدات رییس کل دادگستری استان بود.

در ادامه این جلسه که در ساعت ۲۱ به پایان رسید ، اعضای حاضر به بحث و تبادل نظر در مورد موضوعات مطروحه پرداختند.

انتهای خبر/

 

  • منبع خبر : تولیدی