شعبه ویژه فرهنگ و رسانه در شورای حل اختلاف اردبیل افتتاح شد
شعبه ویژه فرهنگ و رسانه در شورای حل اختلاف اردبیل افتتاح شد
شعبه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه اردبیل با حضور دادستان، رئیس شوراهای حل اختلاف استان و مدیرکل ‌‌ارشاد استان اردبیل، افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، شعبه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه با حضور دادستان استان، رئیس شوراهای حل اختلاف استان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه استان افتتاح شد.

حجت‌الاسلام حسین علوی رئیس شورای حل اختلاف استان اردبیل بعد از ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: توجه به مسئله صلح و سازش کار در این عرصه و میدان تلاش و معنویت خاصی را می‌طلبد و از همه اقشار مختلف مردم به ویژه اصحاب فرهنگ و رسانه دعوت می‌کنیم تا یاری‌گر این نهاد در ترویج فرهنگ صلح و سازش باشند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان اردبیل تصریح کرد: طبق فرمایش بزرگان دین اگر کار با رنگ و بوی قصد قربت و عبادت و اخلاص توام باشد شاهد رشد و شکوفایی خواهیم بود و مسئولان تاکید می شود که از خانواده غافل نباشید زیرا تربیت فرزندان بر عهده پدر و مادر است

این مقام مسئول یادآور شد: احادیث و روایت های متعددی در خصوص صلح و آشتی در جامعه وجود دارد و پاداش مروج صلح در جامعه مانند مجاهدت در راه خدا که همان شهادت خست را نیز اطلاق کرده اند پس نشان می دهد که حل اختلاف در بین انسان ها مانند مجاهدت در راه خدا است.

وی بیان کرد: تاثیرگذاری بسیاری از آثار هنری و کتب در جامعه مشهود است و نشان می‌دهد که صاحبان و تولید کنندگان این عرصه مورد توجه جامعه هستند باید از تلاش و کوشش آنها در راستای ترویج فرهنگ صلح و آشتی بهره برد.

علوی با اشاره به اینکه اصحاب فرهنگ و رسانه زبان گویای مردم هستند، اضافه کرد: ۳ قشر در جامعه اثرگذاری بیشتر دارند که شامل علما، اهل قلم و اهل رسانه هستند و فرهنگ را به شدت تحت تاثیر قرار دهند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان افزود: متاسفانه امروز شاهد هستیم که افراد با کمترین اختلاف به دادسرا مراجعه می کنند و نیازمند ترویج فرهنگ صلح و سازش و آشتی در جامعه به ویژه بالا بردن تحمل عمومی جامعه هستیم.

‌علوی تاکید کرد: در سال گذشته بیش از ۱۷ فقره قصاص منجر به بخشش و گذشت شد و امسال نیز تاکنون ۵ قصاص منجر به سازش شد و تلاش می کنیم که ۹ فقره را با مساعدت های مالی به صلح تبدیل کنیم.

در ادامه عبدالله بحرالعلومی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز بیان کرد: توجه مقام های قضایی به مقوله فرهنگ و ارج نهادن به نیازهای قشر اصحاب فرهنگ و رسانه اتفاق خوبی برای رسالت این قشر خواهد بود.

گفتنی است; آقایان علی نورعلیپور، عبدالله بحرالعلومی، نادر پرستار، شهرام محمدی و رسول حاجی‌زاده به عنوان اعضای شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه استان انتخاب و لوح صلح یار افتخاری دریافت کردند.

انتهای خبر/