سهل‌انگاری مدیر عامل فرودگاه‌های کشور مشهود است
سهل‌انگاری مدیر عامل فرودگاه‌های کشور مشهود است
سید غنی نظری‌خانقاه، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس به دنبال لغو و تأخیر در پروازها به کمیسیون اصل نود شکایت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام، در حالی که در طی چندین ماه گذشته، بارها مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی فرودگاه اردبیل و متولیان مربوطه در ارتباط با رفع مشکلات و غائله دادن به داستان لغو پروازها قول مساعد داده‌اند، اما این بار تمامی پروازها جزو پرواز اردبیل – تهران از مدار فرودگاه اردبیل حذف شد.

در این باره دوم آبان‌ماه، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، در حاشیه بازدید از فرودگاه اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: با توجه به این که برخی مشکلات لغو و عدم فرود و پرواز در اردبیل مشاهده می‌شود، بنابراین سیستم روشنایی مدرن در فرودگاه اردبیل نصب خواهد شد تا بتوانیم هر چه سریع‌تر به برنامه لغو پروازها در استان خاتمه دهیم که این مسئله به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

متأسفانه در شرایطی که مردم نیازمند داشتن سفرهای ضروری و به موقع در برنامه‌های کاری خود هستند اما هر روز پروازی از لیست پروازهای فرودگاه اردبیل حذف می‌شود، تا جایی که نهایتاً پرواز اردبیل – مشهدمقدس که به عنوان پرترافیک‌ترین و پردرآمدترین پروازهای اردبیل بود از بیخ حذف شد تا شاید داستان لغو پروازها این طور مختومه گردد.

بی‌شک این مسئله سردرگمی و نارضایتی مسافران و زائران به اماکن زیارتی را به دنبال داشته و سبب مشکلاتی در این زمینه خواهد شد که باید هر چه سریع‌تر در این زمینه تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

سهل‌انگاری مدیر عامل فرودگاه‌های کشور مشهود است

سید غنی نظری‌خانقاه، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس به دنبال لغو و تأخیر در پروازها به کمیسیون اصل نود شکایت کرده است.

وی تأخیر و تعلل در کنسل شدن ۳۰ پرواز در ۲ هفته اخیر را به دلیل سهل‌انگاری‌های مسئولان برشمرد و گفت: لغو این پروازها خسارت‌هایی را برای استان اردبیل به دنبال داشته است.

نظری‌خانقاه تصریح کرد: سهل‌انگاری مدیر عامل فرودگاه‌های کشور در قبال پیگیری نمایندگان در این زمینه مشهود است که در این زمینه قوه قضائیه به پرونده مذکور رسیدگی کند تا هر چه سریع‌تر مشکلات موجود در این زمینه برطرف شود.

بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل با هدف کاهش تأخیر و کنسلی‌های فرودگاه اردبیل

در این باره محمد قصابی، مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل ۲ فرودگاه در شهر اردبیل و پارس‌آباد وجود دارد که در فرودگاه پارس‌آباد به صورت هفتگی ۲ پرواز از پارس‌آباد به تهران و بالعکس انجام می‌شود و این فرودگاه دارای باند، پارکینگ و ترمینال مسافری است و قرار است جایگاه سوخت‌رسانی نیز در این فرودگاه با تأمین منابع اعتباری استانی اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: با احداث جایگاه سوخت‌گیری در فرودگاه پارس‌آباد امیدواریم بخشی از تجهیزات و امکانات این فرودگاه به ویژه سیستم روشنایی نیز راه‌اندازی شود تا شرکت‌های هواپیمایی رغبت به برقراری پروازهای بیشتر را داشته باشند..

قصابی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در این باند از دستگاه‌های کمک ناوبری به ویژه آیلس کت ۲ و سیستم روشنایی استاندارد استفاده خواهیم کرد تا در نشست و برخاست هواپیماها مشکلی وجود نداشته باشد.

وی ارائه خدمات به مسافران را از طریق ۳ سالن ترمینالی اعم از پروازهای داخلی و خارجی یادآور شد و بیان کرد: با هدف ایجاد ایمنی سعی شده تا واحدهای عملیاتی به ویژه آتش‌نشانی، ایمنی زمینی، امداد و نجات در شرایط اضطراری و واحد فنی همواره پای کار بوده و ارائه خدمات کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل شعار شرکت‌های هواپیمایی را برقراری ایمنی و امنیت در پروازها برای کاهش دغدغه‌های مردم توصیف کرد و گفت: بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل با هدف کاهش تأخیر و کنسلی‌های فرودگاه اردبیل انجام شده و قرار بود در مدت ۱۵ ماه این پروژه به سرانجام برسد که با تأخیر در تکمیل و راه‌اندازی این طرح روبه‌رو هستیم.

قصابی تجهیز فرودگاه را به سیستم کمک ناوبری عملیاتی و آیلس کت ۲ با روشنایی استاندارد به همراه خرید دستگاه یخ‌زدا یادآور شد و تصریح کرد: با تمام امکانات فراهم شده در فرودگاه اردبیل امیدواریم میزان تأخیری‌ها و کنسلی‌های پرواز فرودگاه اردبیل ۶۰ درصد کاهش پیدا کند.

وی افزود: برای خرید این تجهیزات ما از توان داخلی استفاده کردیم و قرار شده شرکت متولی تا آخر آذرماه سیستم کت ۲ و روشنایی استاندارد را تحویل دهد تا ما بتوانیم بخشی از مشکلات فرودگاه اردبیل را که ناشی از شرایط آب و هوایی خاص است، برطرف کنیم.

قصابی از احداث آشیانه در فرودگاه اردبیل برای ماندگاری هواپیماها و راه‌اندازی ایرلاین خصوصی ویژه استان اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: ۲ سرمایه‌گذار پیشنهاد خود را ارائه کردند که قرار شد در شورای عالی هواپیمایی کشور درخواست راه‌اندازی ایرلاین ویژه استان اردبیل به تصویب رسیده و مقدمات خرید هواپیما و سایر امکانات از سوی سرمایه‌گذار فراهم آید.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اضافه کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور قرار شد علاوه بر بهسازی باند ۳۳۱۵، نصب روشنایی و تجهیزات مدرن، تأسیس ایرلاین ویژه استان اردبیل و خرید دستگاه یخ‌زدایی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده از سیستم یخ‌زدایی در فرودگاه اردبیل استفاده کنیم تا بخشی از مشکلات نشست و برخاست هواپیماها در ایام سرد سال رفع شود.

وضعیتی که همچنان در سایه بی‌مهری برخی مسئولان ادامه‌دار است، عمل نکردن به وعده‌ها و شعارهایی است که مداوم در طول سال داده می‌شود اما در زمان عمل خبری از آن نیست.

انتظار می‌رود نمایندگان مردم استان در مجلس و مسئولان ارشد استان به این اتفاقات غیرقابل قبول واکنش نشان داده و هر چه سریع‌تر فرودگاه اردبیل که عملاً به یک متروکه تبدیل شده و هیچ منفعت اقتصادی نیز برای استان ندارد را به مدار چرخه باز گرداندند تا بیش از این زحمات کشیده شده برای ساخت فرودگاه در استانی همانند اردبیل به هدر نرود.

انتهای خبر/

  • منبع خبر : تسنیم