زیرساخت‌های اساسی طرح‌های اشتغالزا تامین شود
زیرساخت‌های اساسی طرح‌های اشتغالزا تامین شود
اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان در ایجاد و تامین زیرساخت‌های اساسی طرح‌های اشتغالزا همکاری کنند.

به گزارش آذرسلام، سید حامدعاملی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بیان کرد: طرح توسعه برخی پروژه‌ها می‌تواند زمینه اشتغال بخش بزرگی از جوانان و خانواده‌ها را شامل شود و ایجاد زیرساخت نه تنها هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری و تولید ثروت است.

وی افزود: بر این اساس باید دیدگاه‌های توسعه محور در استان اردبیل جایگاه خود را پیدا کند و دستگاه‌های اجرایی وظایف ذاتی خود را در راستای ایجاد اشتغال به انحو احسن انجام دهند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: برای حل برخی موارد باید راهکار قانونی پیدا کرد تا مسایل در اسرع وقت با رعایت جوانب کار در تسریع و تسهیل فرآیندها به نتیجه برسد.

وی در رابطه با یارانه طرح‌های صنعتی اضافه کرد: این منابع در سال آتی در قانون بودجه گذاشته می‌شود و اعتبار مورد نظر در اختیار طرح‌های صنعتی قرار خواهد گرفت.

عاملی ادامه داد: دولت حدود ۴۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات یارانه‌ای به واحدهای صنعتی استان اردبیل تعهد دارد که پیگیری خواهد شد و البته تا پایان ماه اختصاص یک سری اعتبارات نیز ابلاغ می‌شود.

وی ضمن تقدیر از عوامل تامین اجتماعی استان به منظور ایجاد شعبه سه این اداره در اردبیل گفت: ساختمان شعبه سه تامین اجتماعی دغدغه چندین ساله اردبیلی‌ها بود که خوشبختانه مجوز راه‌اندازی شعبه جدید آن امروز ابلاغ شد و به‌زودی در یکی از نقطه مناسب شهر جانمایی می‌شود.

استاندار اردبیل همچنین تاکید کرد: طرح‌های دامداری باید به سمت صنعتی شدن سوق داده شوند تا درآمد لازم برای مدیریت و تولید ثروت را داشته باشند.

مشکلات ۱۵ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی از جمله در زمینه تامین آب، گاز، برق، رفع معارض، اختلاف با نظام مهندسی و راه و شهرسازی، دریافت تسهیلات و استمهال بدهی به بانک‌های عامل در ادامه این نشست بررسی و تعیین تکلیف شد.

افزون بر یک‌هزار و ۱۴۲ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ هزار میلیارد ریالی و ظرفیت اشتغال ۲۲ هزار نفر در استان اردبیل وجود دارد.

انتهای خبر/